ماجرای توافق ایران با روس‌ها در قرقیزستان چه بود؟
ماجرای توافق ایران با روس‌ها در قرقیزستان چه بود؟

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، به نقل از وب‌گاه شورای امنیت فدراسیون روسیه، دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی روسیه در بیانیه‌ای از دیدار نیکلای پاتروشف و علی اکبر احمدیان دبیران شورای امنیت ملی روسیه و جمهوری اسلامی ایران در بیشکک پایتخت قرقیزستان خبر داد. در این بیانیه آمده است: در این دیدار طیف گسترده‌ای از همکاری‌های […]

- ماجرای توافق ایران با روس‌ها در قرقیزستان چه بود؟

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، به نقل از وب‌گاه شورای امنیت فدراسیون روسیه، دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی روسیه در بیانیه‌ای از دیدار نیکلای پاتروشف و علی اکبر احمدیان دبیران شورای امنیت ملی روسیه و جمهوری اسلامی ایران در بیشکک پایتخت قرقیزستان خبر داد.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار طیف گسترده‌ای از همکاری‌های امنیتی روسیه و ایران از جمله توجه ویژه به مبارزه با تروریسم، مسائل امنیت اطلاعات، مشکلات تامین امنیت اقتصادی روسیه و ایران در شرایط فشار تحریم‌های کشورهای غربی و همچنین مقابله با تلاش‌ها برای مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل مورد بحث قرار گرفت.

این بیانیه می‌افزاید: در ادامه این دیدار، توسعه یک توافقنامه جامع بلندمدت جدید دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که انعقاد این سند بنیادی، انگیزه‌ای قدرتمند برای گسترش بیشتر همکاری‌های دوجانبه سودمند در همه زمینه‌ها خواهد داد.

براساس این بیانیه، در جریان این گفت وگو همچنین درباره روندهای جهانی و منطقه‌ای و نیز تماس‌های دوجانبه و چند جانبه آتی بین شوراهای امنیت ملی روسیه و ایران در سال ۲۰۲۴ بحث و تبادل نظر شد و برنامه فعالیت کارگروه‌های شوراهای امنیت ملی دو کشور در مورد موضوعات مورد علاقه طرفین هم مورد توافق قرار گرفت.

علی اکبر احمدیان نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی به دعوت همتای قرقیزستانی برای شرکت در ششمین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه درباره افغانستان پیش از ظهر پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در رأس هیأتی عازم بیشکک شده است.

منبع: اطلاعات انلاین