چه زمانی نباید قهوه سیاه خورد؟
چه زمانی نباید قهوه سیاه خورد؟

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، قهوه سیاه یا همان بلک کافی به دلیل نداشتن خامه، شکر یا شیر برای دیابتی‌ها، به شرط نداشتن فشار خون بالا، مفید بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی بیشتری هم دارد. اما نباید قهوه سیاه را ۴ بعد از ظهر به بعد خورد، چرا که در […]

چه زمانی نباید قهوه سیاه خورد؟

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، قهوه سیاه یا همان بلک کافی به دلیل نداشتن خامه، شکر یا شیر برای دیابتی‌ها، به شرط نداشتن فشار خون بالا، مفید بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی بیشتری هم دارد. اما نباید قهوه سیاه را ۴ بعد از ظهر به بعد خورد، چرا که در روند خواب شبانه به دلیل داشتن کافئین خالص‌تر، اختلال ایجاد می‌کند.

بهترین زمان هم برای خوردن قهوه سیاه صبح هنگام است و ۴ بعد ازظهر به بعد باید احتیاط کرد.

البته در نظر داشته باشید خوردن قهوه سیاه با معده خالی ممکن است سبب درد معده شود که در این زمینه نیز باید احتیاط کرد. یعنی صبح با شکم خالی قهوه سیاه نخورد و بعد از خوردن کمی صبحانه، قهوه سیاه را نوشید.

نکته بعدی برای بیماران تیروئیدی اینکه قهوه سیاه با داروهای تیروئید ممکن است اختلال پیدا کنند بنابراین چند ساعت بعد از خوردن قرص هورمون تیروئید باید قهوه سیاه خورد.

نکته بعدی اینکه خوردن قهوه سیاه در یک ساعت اول باعث افزایش شدید فشار خون شده و تا ۳ ساعت بعدی هم ادامه می‌یابد. بنابراین بیماران دارای فشار خون بالا باید این نکته را در نظر بگیرند و میزان فشار خون خود را بعد از چند بار خوردن گرفته تا قلق کار دستشان بیاید. در غیر این صورت باید صرف نظر کرد.

 

منبع: اطلاعات انلاین