در تیم‌های بزرگ حتی مسائل و مشکلات کوچک هم می‌توانند خسارت‌های بزرگ به بار بیاورند. در تیم‌های بزرگ معمولاً اتفاقات با گذشت زمان تاثیر خود را از دست نمی‌دهند، یک بازیکن مربی یا مدیر تا سال‌ها باید پاسخگوی اشتباهاتش باشد و البته که از آن لطمه می‌خورد. اما پرسپولیس به عنوان مدافع تمام جام‌های فصل […]

- سلام پرسپولیس به حاشیه؛ این تیم دشمن لازم ندارد!/ از ماجرای انتخاب سرمربی تا دودستگی بین بازیکنان

در تیم‌های بزرگ حتی مسائل و مشکلات کوچک هم می‌توانند خسارت‌های بزرگ به بار بیاورند. در تیم‌های بزرگ معمولاً اتفاقات با گذشت زمان تاثیر خود را از دست نمی‌دهند، یک بازیکن مربی یا مدیر تا سال‌ها باید پاسخگوی اشتباهاتش باشد و البته که از آن لطمه می‌خورد.

اما پرسپولیس به عنوان مدافع تمام جام‌های فصل قبل فوتبال ما در حال حاضر استثنای این قانون است! پرسپولیس از ابتدای این فصل آنقدر داستان و حاشیه داشت و آنقدر کفاره و خسارت داد که دیگر کسی حوصله تکرار شنیدن آنها را ندارد! قرمزها هر روز و هرساعت حاشیه‌ای تازه تولید می‌کنند تا کسی به سراغ مشکلات قبلی نرود!

مسائل ابتدایی فصل و تیم بستن و داستان گلر و رفتن عیسی تا کسر امتیازات و سقف هزینه، لشکر مصدومان و شکست خانگی و حذف از لیگ قهرمانان آسیا همه با همه تا رفتن یحیی گل محمدی اتفاقاتی بود که هر کدام به تنهایی می‌توانست پرسپولیس را برای یک فصل از سایر رقبا عقب بیندازد.

اما در شرایطی که در پایان نیم فصل هواداران پرسپولیس امیدوار به اندکی آرامش شده بودند و فکر می‌کردند که دیگر دوران مشکلات به سرآمده حالا در شروع دوباره لیگ حاشیه‌ها پررنگ‌تر ظاهر شده‌اند. البته که همه این حواشی تنها به عملکرد مسئولان و مربیان و بازیکنان خود تیم برمی‌گردد.

اگر رضا درویش یا مدیران هیئت مدیره کارشان را درست انجام بدهند، اگر مربی در زمین شکست نخورد و اگر بازیکنان وارد دو دستگی نشده و تمرکزشان روی بازی باشد و در انتهای مسابقه به هوادار حمله نکنند (!) هیچکس نمی‌تواند برای پرسپولیس حاشیه درست کند. اما دست پر اعضای خانواده پرسپولیس در تولید حاشیه اساساً به دشمنان فرصت خودنمایی نمی‌دهد!

فقط نگاه کنید به همین دو هفته اخیر که تازه تمام توجهات به جام ملت‌های آسیا و تیم ملی معطوف شده بود و پرسپولیس این شانس را داشت که در سکوت و آرامش تیمش را تقویت و عقب ماندگی‌های ابتدای فصل را جبران کند، چقدر داستان و حاشیه درست کردند؛

  • موقعیت درویش و گمانه زنی برای جانشین او
  • تغییر و اختلاف در هیات مدیره و ماجرای اعضای جدید
  • پنجره بسته نقل و انتقالات و بلاتکلیفی خریدهای جدید
  • انتخاب اوسمار بجای یحیی، داستان‌های برانکو
  • دودستگی تازه در تیم بر سر انتخاب مربی

و در نهایت همه اینها منجر شد به استارت با باخت! پرسپولیس باید چند گل دیگر هم به‌خصوص در دقایق آخر می خورد که کنعانی یکی را با دست و یکی را با تجربه‌اش گرفت و یک موقعیت ۵ به ۲ را هم خود بازیکنان آلومینیوم خراب کردند تا نتیجه سنگین‌تر نشود.

و بعد از آن شکست هم مدافع ملی‌پوش پرسپولیس به هوادار حمله کرد! وحید امیری مصاحبه کرد و با کنایه حرف‌هایی زد که کارشناسان و هواداران را به فکر فرو برد و هستند کسانی که دنبال دلیل عدم تمرکز بیرانوند و خوردن این گل عجیب و غریب می‌گردند!

این پرسپولیس با این شرایط اصلاً نیاز به دشمن و رقیب ندارد، خودش به اندازه کافی به خودش ضربه و لطمه می‌زند، خیال بقیه رقبا راحت!

منبع: خبـر ورزشی