امشب از ساعت ۲۱ ورزشگاه اتحاد شهر منچستر میزبان حساس‌ترین بازی هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر انگلیس خواهد بود. منچسترسیتی که لیورپول صدرنشین را به چالش کشیده مقابل چلسی که این روزها تیمی میانه جدولی است، قرار خواهد گرفت. منچسترسیتی؛ باز هم پپ نوامبر و دسامبر ۲۰۲۳ منچسترسیتی از کورس قهرمانی جا ماند و به نوعی […]

- چلسی؛ غول آبی دوباره بیدار شد/ پوچ رقبا را شاد می‌کند؟

امشب از ساعت ۲۱ ورزشگاه اتحاد شهر منچستر میزبان حساس‌ترین بازی هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر انگلیس خواهد بود. منچسترسیتی که لیورپول صدرنشین را به چالش کشیده مقابل چلسی که این روزها تیمی میانه جدولی است، قرار خواهد گرفت.

منچسترسیتی؛ باز هم پپ

نوامبر و دسامبر ۲۰۲۳ منچسترسیتی از کورس قهرمانی جا ماند و به نوعی سرعت تیم پپ گواردیولا کم شد. با کسب تنها یک پیروزی در ۶ دیدار که آن یک پیروزی هم مقابل لوتون‌تاون تازه لیگ برتری شده بود، به نظر می‌رسید این فصل، فصلِ تیم پپ نیست. با این حال در سال جدید سیتیزن‌ها به اصل خودشان برگشتند و فقط یک لغزش از لیورپول کافی بود تا به صدرنشین بچسبند. یک بازی کمتر و شانس بسیار خوبی که برای صدرنشینی دوباره وجود دارد. شاید قهرمان شدن در کورس قهرمانی نزدیک به هم بیشتر به گواردیولا و شاگردانش مزه بدهد. امشب به مصاف چلسی خواهند رفت که با وجود وضعیت بحرانی در دیدار رفت متوقف‌شان کرده. سیتی امیدوار است از این نبرد مهم و حیاتی ۳ امتیاز را بگیرد.

چلسی؛ امید بالانشینان!

مائوریسیو پوچتینو می‌ماند و منتظر جابه‌جایی هم نباشید! سرمربی آرژانتینی نتایج این فصل برایش چندان مهم نیست. کمی هم باید به او حق داد، چرا که تیمی که مالکش عوض شده و بسیاری از بازیکنان ترکیب اصلی‌اش یا جدا شده‌اند یا مصدوم هستند، نمی‌تواند در نتیجه‌گیری ثبات داشته باشد. آبی‌های لندن نوسان زیاد داشته‌اند و شاید شانس کمی برای شکست دادن منچسترسیتی و حتی امتیاز گرفتن مقابل این تیم قدرتمند در خانه حریف داشته باشند. با این حال امید بالانشینان مثل لیورپول و آرسنال به این است که تیم پوچ بتواند دستکم سیتی را متوقف کند! در مجموع سال‌های اخیر عملکرد پوچتینو مقابل گواردیولا بد نبوده است.

آخرین بازی
دوازدهم نوامبر ۲۰۲۳ آخرین و یکی از هیجان‌انگیزترین دیدارهای چلسی – منچسترسیتی را شاهد بودیم. آن دیدار در استمفوردبریج با تساوی ۴-۴ تمام شد که برای چلسی سیلوا، استرلینگ، جکسون و پالمر گلزنی کردند. هالند (۲ مرتبه)، آکانجی و رودری هم گل‌های سیتی را به ثمر رساندند.

آمار بازی
۵۳) در ۵۲ مصاف قبلی بین منچسترسیتی و چلسی در لیگ برتر انگلیس، آبی‌آسمانی‌های شهر منچستر ۱۸ برد و آبی‌های لندن ۲۷ برد کسب کرده‌اند. ۸ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۶) پس از ۶ برد متوالی در تمامی رقابت‌ها، منچسترسیتی سرانجام در بازی گذشته مقابل چلسی متوقف شد.
۱) نکته جالب این که منچسترسیتی پیش از تساوی ۴-۴ در بازی رفت این فصل، ۴ بازی قبلی لیگ برتری را از چلسی با نتایج مشابه ۱-۰ برده بود.
۲) ۲ سال و ۹ ماه از آخرین برد چلسی مقابل سیتی می‌گذرد. آن برد آخر آبی‌ها در فینال لیگ قهرمانان اروپا در ماه مِی سال ۲۰۲۱ رقم خورد.
۴) سیتیزن‌ها ۴ بازی آخر لیگ برتری‌شان مقابل چلسی را در ورزشگاه اتحاد برده‌اند. مِی ۲۰۲۱ قبل از آن ۴ برد، چلسی در اتحاد پیروز شد.
۰) منچسترسیتی هنوز این فصل در ورزشگاه اتحاد شکست نخورده. لیورپول شریک آن‌ها در این رکورد است. سیتی در ۱۱ بازی خانگی قبلی ۸ برد و ۳ تساوی داشته.
۲۳) پپ گواردیولا و مائوریسیو پوچتینو ۲۳ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. ۴ بازی را پوچ برده، ۱۳ بازی به سود پپ تمام شده و ۶ بازی بین این دو سرمربی با تساوی خاتمه یافته است.
۱۶) ارلینگ هالند ستاره نروژی منچسترسیتی این فصل هم شانس اول آقای‌گلی است. او تا پیش از نبرد با چلسی ۱۶ گل زده.

مصدومان و محرومان
یوشکو گواردیول تنها مصدوم سیتی است که قطعاً به این بازی نخواهد رسید. برناردو سیلوا، جک گریلیش و متئو کواچیچ هم سه ستاره دیگری هستند که احتمالاً به این بازی نخواهند رسید. لیست مصدومان چلسی بلند بالاست. وسلی فوفانا، ریس جیمز، مارک کوکوریا، رومئو لاویا، روبرت سانچس، لسلی اوگوچوکوو، بنوا بادیاشیله و تیاگو سیلوا در این لیست قرار دارند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
ادرسون، واکر، استونز، دیاس، آکه، رودری، فودن، آلوارس، دی‌بروینه، دوکو و هالند
چلسی: پتروویچ، گوستو، دیساسی، کولویل، چیلول، کایسدو، فرناندس، پالمر، گالاگر، جکسون و انکونکو

منبع: خبـر ورزشی