کریستین اریکسن در جریان یورو ۲۰۲۰ دچار ایست قلبی شد و در طول درمان، یک دستگاه دفیبریلاتور قلب (ICD) در بدنش کاشته شد. این موضوع او را مجبور به ترک اینتر کرد چراکه قوانین سری آ اجازه بازی به بازیکنانی که چنین دستگاه‌هایی در بدن دارند نمی‌دهد. و او تصمیم گرفت در ژانویه ۲۰۲۲ با […]

- این بزرگ‌ترین خرید تاریخ باشگاه بود/ پسرم گفت این ستاره را بعد از حمله قلبی استخدام کن!

کریستین اریکسن در جریان یورو ۲۰۲۰ دچار ایست قلبی شد و در طول درمان، یک دستگاه دفیبریلاتور قلب (ICD) در بدنش کاشته شد. این موضوع او را مجبور به ترک اینتر کرد چراکه قوانین سری آ اجازه بازی به بازیکنانی که چنین دستگاه‌هایی در بدن دارند نمی‌دهد. و او تصمیم گرفت در ژانویه ۲۰۲۲ با برنتفورد در انگلیس قرارداد امضا کند.

اریکسن و توماس فرانک سالها پیش در تیم زیر ۱۷ ساله‌های دانمارک با هم کار می‌کردند. فرانک توضیح می‌دهد که چطور از ارتباطی که قبلا با این هافبک دانمارکی داشت استفاده کرد تا او را برای پیوستن به برنتفورد متقاعد کند.

سرمربی زنبورها درباره اریکسن گفت: «احتمالا بزرگترین خرید در تاریخ مدرن برنتفورد است. من ارتباط شخصی با او دارم، زمانی که ۱۵ یا ۱۶ ساله بود به مدت یک سال در تیم ملی زیر ۱۷ ساله‌های دانمارک شاگرد من بود. پسرم در ماه اکتبر با من تماس گرفت و گفت: بابا باید به او زنگ بزنی و من گفتم: بله، شاید حق با تو باشد. فکر می‌کنم در اوایل دسامبر گفت که می‌خواهد دوباره فوتبال بازی کند و سپس پسرم دوباره به من زنگ زد و گفت: بابا وقتش الان است. گفتم باشه. وقتی بازیکنی را دیدم که در ۱۶ سالگی‌ مربی‌اش بودم، با او صحبت می‌کردم، او را در تیم ملی می‌دیدم و بعد ۱۴ سال بعد که ۳۰ ساله شده و از در وارد می‌شود، باتجربه، با اعتماد به نفس، متواضع، بالغ، این تجربه خیلی خوبی بود.»

اریکسن در تابستان ۲۰۲۲ به منچستریونایتد منتقل شد اما برای به دست آوردن جایگاه ثابت زیر نظر اریک تن‌هاخ به مشکل برخورد. فرانک همچنین عنوان کرد که اگر اریکسن بخواهد در جستجوی بازی منظم باشگاه خود را تغییر دهد، برنتفورد با آغوش باز از بازگشت او استقبال می‌کند.

«در باشگاه همیشه به روی اریکسن باز است. خودش هم این را می‌داند. و ما می‌دانیم که او اوقات خوبی را در اینجا سپری کرد. درک می‌کنم که چرا به یونایتد رفت و فکر می‌کنم عملکرد خوبی داشت. او قبل از کریسمس مدتی مصدوم بود. اما اگر بخواهد از او به گرمی استقبال می‌کنیم.»

اریکسن تا سال ۲۰۲۵ با یونایتد قرارداد دارد و باید دید که آیا این ستاره دانمارکی در تابستان به زنبورها بازخواهد گشت تا دوباره به مربی دوران کودکی خود بپیوندد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی