فارس نوشت: تعداد ۸۴ نفر از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا ضمن ابراز نگرانی شدید درباره وضع سلامت ذهنی رئیس‌جمهور این کشور، از او خوستند در «آزمون شناختی» شرکت کند. آنها در نامه به بایدن تاکید کردند که رئیس‌جمهور با شرکت در «آزمون شناختی»، سلامت ذهنی خود را ثابت کند. اعضای کنگره با اشاره به […]

- کنگره برای ادامه حضور بایدن در کاخ سفید شرط گذاشت

فارس نوشت: تعداد ۸۴ نفر از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا ضمن ابراز نگرانی شدید درباره وضع سلامت ذهنی رئیس‌جمهور این کشور، از او خوستند در «آزمون شناختی» شرکت کند.

آنها در نامه به بایدن تاکید کردند که رئیس‌جمهور با شرکت در «آزمون شناختی»، سلامت ذهنی خود را ثابت کند. اعضای کنگره با اشاره به گزارش اخیر بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا و توصیف او از بایدن به عنوان «مردی سالخورده با حافظه ضعیف»، درباره توانایی‌های شناختی رئیس‌جمهور به شدت ابراز نگرانی کردند.

در نامه ۸۴ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به بایدن آمده است: «اگر آن‌طور که وزارت دادگستری خود شما ادعا می‌کند، بیش از حد دارای اختلال روانی هستید که بتوان شما را محاکمه کرد، ما نگران هستیم که وضعیت روانی شما در سطح شایسته‌ای برای خدمت به عنوان رهبر جهان آزاد نباشد».

رانی جکسون پزشک کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ و عضو کنونی مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت تگزاس طراح اصلی این نامه است.

هفته گذشته رابرت هور بازرس ویژه‌ای که در ماه‌های گذشته مشغول رسیدگی به پرونده پیدا شدن اسناد محرمانه در خانه و دفتر شخصی بایدن بود، نتایج تحقیقات خود را منتشر کرد. او نوشته، بایدن قادر به یادآوری اتفاقات نبوده است.

آنها همچنین توسل به متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا را پیشنهاد داده‌اند.طبق این متمم، اکثریت کابینه درصورت عدم کفایت، ناتوانی یا مرگ رئیس‌جمهور می‌توانند به انتصاب معاون وی به عنوان رئیس‌جمهور رأی دهند.به گفته جکسون، اگر بایدن مایل یا قادر به شرکت در آزمون شناختی نباشد، اعضای کابینه او باید طبق متمم بیست و پنجم قانون اساسی اقدامات خودشان را برای برکناری وی از منصب آغاز کنند.

منبع: اطلاعات انلاین