استقلال صدرنشین لیگ برتر است و نیم فصل دوم را هم با پیروزی آغاز کرد ولی مشکلات میان جواد نکونام و علی خطیر هر روز در حال بیشتر شدن است پیرامون همین مسئله با محمد مومنی بازیکن و عضو سابق هیئت مدیره استقلال همکلام شدیم: استقلال به لحاظ فنی خوب نتیجه می‌گیرد ولی قضیه نکونام […]

- آقای خطیر، به خاطر استقلال با جواد نکونام مصالحه کن!/ فدراسیون فوتبال حتی یک ریال از خرج سفر من را نداد؛ سند دارند منتشر کنند

استقلال صدرنشین لیگ برتر است و نیم فصل دوم را هم با پیروزی آغاز کرد ولی مشکلات میان جواد نکونام و علی خطیر هر روز در حال بیشتر شدن است پیرامون همین مسئله با محمد مومنی بازیکن و عضو سابق هیئت مدیره استقلال همکلام شدیم:

استقلال به لحاظ فنی خوب نتیجه می‌گیرد ولی قضیه نکونام و خطیر قطعاً در آینده می‌تواند به این تیم لطمه بزند. نظر شما پیرامون ماجرا چیست؟

به نظرم مدیریت باشگاه باید درایت به خرج بدهد. در اینکه استقلال خیلی مشکل دارد شکی وجود ندارد اما این مسائل اصلاً نباید به بیرون درز پیدا کند. اگر مشکلات استقلال رسانه‌ای شود عملاً تبدیل به حاشیه خواهند شد و این برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، یک خودزنی بزرگ است. مدیریت باشگاه باید بنشیند و با جواد نکونام به صورت رودررو صحبت کند تا مسائل حل و فصل شوند. آقایان نباید این مسئله مهم را فراموش کنند که مشکلات استقلال با پیغام دادن حل نمی‌شود و این مسئله فقط باعث خواهد شد بازیکنان نیز ناراحت شده و انگیزه آنها کاهش یابد.

راه حل چیست؟

به نظرم آقای خطیر در این مقطع باید با جواد نکونام مصالحه کند. مصالحه به معنای کار غیرقانونی نیست بلکه بنشینند و مشکلات را حل و فصل کنند. در مورد جذب بازیکن من حق را به جواد نکونام می‌دهم چون بدیهی است که دلش می‌خواهد با استقلال قهرمان شود و برای این کار ابزار می‌خواهد. آقای خطیر اصلاً نباید پیرامون این مسائل مصاحبه کند چون جو استقلال به آرامش احتیاج دارد. خطیر به جای مصاحبه کردند با نکونام، مصالحه کند.

اگر شما مانند چند ماه قبل عضو هیئت مدیره استقلال بودید این قضیه را چطور حل می‌کردید؟

اگر من عضو هیئت مدیره بودم اصلاً اجازه نمی‌دادم کار به اینجا کشیده شود. در دوره‌ای که من و آقای مظلومی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال بودیم، مسائل زیادی را با درایت حل کردیم و اجازه ندادیم رسانه‌ای شود ولی الان جو هیئت مدیره اینطوری نیست و افراد ورزشی در آن نیستند. البته با این وجود معتقدم آقای افضلی می‌تواند در این شرایط برای حل مشکل مذکور خیلی به استقلال کمک کند.

و به عنوان سوال آخر، این روزها بحث‌های زیادی پیرامون حضور افراد مختلف با هزینه فدراسیون در جام ملت‌های آسیا مطرح شده است. شما هم برای تماشای دیدارهای تیم ملی به قطر رفته بودید. آیا محمد مومنی هم مهمان فدراسیون بود؟

نه. به هیچ عنوان. اگر فدراسیون حتی یک ریال از هزینه‌های من را داده اسنادش را منتشر کند. من برای سفرم به قطر حتی یک ریال از فدراسیون پول نگرفتم. البته حتی اگر چنین اتفاقی هم می‌افتاد باز این حق محمد مومنی بود چون در این مملکت فوتبال بازی کرده، مربیگری و مدیریت هم انجام داده است. من آنجا صرفاً یک تماشاچی نبودم بلکه از تاسیسات، امکانات و شکل برگزاری کار بازدید کردم تا بر تجربیاتم افزوده شود. با  این تفاسیر دوباره تاکید می‌کنم فدراسیون حتی یک ریال از هزینه سفر من را نداده است. امیدوارم دوستان که در تلویزیون پیرامون این مسئله صحبت می‌کنند حداقل از خود آدم در مورد صحت و سقم موضوع سوال بپرسند. 

منبع: خبـر ورزشی