پیش از شروع مسابقات لیگ برتر عده‌ای از کارشناسان فوتبال معتقد بودند تیم استقلال در لیگ برتر بیست و سوم با سرمربیگری نکونام تیمی متفاوت با تیم «ریکاردو ساپینتو» – سرمربی پرتغالی فصل قبل استقلال – خواهد بود، تیمی تدافعی شبیه به تیم کارلوس کی روش. این ذهنیت به واسطه شرایط تیم‌های تحت امر جواد […]

- برنامه‌ریزی جدید جواد نکونام؛ یک استقلال جدید در راه است...

پیش از شروع مسابقات لیگ برتر عده‌ای از کارشناسان فوتبال معتقد بودند تیم استقلال در لیگ برتر بیست و سوم با سرمربیگری نکونام تیمی متفاوت با تیم «ریکاردو ساپینتو» – سرمربی پرتغالی فصل قبل استقلال – خواهد بود، تیمی تدافعی شبیه به تیم کارلوس کی روش. این ذهنیت به واسطه شرایط تیم‌های تحت امر جواد نکونام در فصول قبل از جمله فولاد خوزستان و نساجی مازندران در ذهن علاقه‌مندان به فوتبال شکل گرفته بود. 

گرچه استقلال مدل نکونام نیز با همین وضعیت وارد لیگ برتر شد و توانست با کمترین گل خورده در نیم فصل اول بخشی از این موضوع را به اثبات برساند. این تیم در دور رفت تنها ۹ گل خورد تا با کمترین گل خورده و بیشترین امتیاز در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر بایستد. اما استقلال در بحث گلزنی هم شرایط بدی نداشت. با اینکه مهاجمان این تیم گل زیادی به ثمر نرساندند اما دیگر نفرات استقلال از جمله مدافعان آن توانستند سهم بسزایی در تعداد به ثمر رسیده گل‌های زده این تیم داشته باشند.

حالا و در دور برگشت با اضافه شدن میلاد فخرالدینی و رافائل سیلوا به جمع بازیکنان استقلال به نظر می‌رسد جواد نکونام برای دستیابی به قهرمانی با استقلال در لیگ برتر به دنبال بازگشت به اصل تفکرات خودش است تیمی تدافعی با نظم دفاعی بالا و البته دروازه‌ بسته. نکونام با همین شرایط توانست نساجی مازندران را از لیگ دسته اول به لیگ برتر آورده و همچنین فولاد خوزستان را به عنوان قهرمان جام حذفی کشور معرفی کند.

باید دید این طرز تفکر و برنامه‌ریزی برای استقلال در فصل جدید با هدایت جواد نکونام و سازمان جدید دفاعی این تیم تا چه اندازه این تیم را به قهرمانی نزدیک خواهد کرد.

منبع: خبـر ورزشی