به گزارش زیرنویس ؛ سرهنگ احمد نگهبان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت : در پی دریافت گزارش موبایل قاپی زنجیره ای در بلوار وکیل آباد، تیمی از پلیس آگاهی مشهد موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. وی اضافه کرد: در بررسی اظهارات مالباخته ها مشخص شد ۲ […]

به گزارش زیرنویس ؛ سرهنگ احمد نگهبان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت : در پی دریافت گزارش موبایل قاپی زنجیره ای در بلوار وکیل آباد، تیمی از پلیس آگاهی مشهد موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی اضافه کرد: در بررسی اظهارات مالباخته ها مشخص شد ۲ جوان موتورسوار با پرسه زنی در بلوار وکیل آباد مشهد سوژه های خود را شناسایی و در غفلت آنها اقدام به قاپ زنی می کردند.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: همچنین در صورت مقاومت مالباختگان، با توسل به زور با تهدید چاقو و قمه گوشی تلفن همراه آنها را زورگیری می کردند.

سرهنگ نگهبان افزود: کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی مشهد یکی از متهمان را شناسایی کردند.

وی اضافه کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با اشراف اطلاعاتی مخفیگاه این فرد را در یکی از مناطق حاشیه شهر شناسایی و با کنترل نامحسوس، سرانجام وی و همدستش را در عملیاتی غافلگیرانه هنگام خروج از مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: متهمان ۲۲ و ۲۳ ساله که در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی بودند در ادامه تحقیقات و مواجهه با ادله و مستندات پلیس طی چند مرحله بازجویی به ۳۱ فقره موبایل قاپی و زورگیری تلفن همراه در خیابان های محدوده بولوار وکیل آباد و فروش گوشی های مسروقه به مالخر اعتراف کردند.

وی گفت: در ادامه این عملیات با هماهنگی های لازم قضایی مالخر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی ٣۶ دستگاه تلفن همراه هوشمند مسروقه کشف شد.

سرهنگ نگهبان افزود: در تحقیقات فنی از مالخر مشخص شد این فرد تعدادی از گوشی های کشف شده را از ۲ موبایل قاپ دیگر خریداری کرده که ۲ موبایل قاپ دیگر نیز شناسایی و طی عملیات های مجزا دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: این ۲ متهم نیز به ۳۷ فقره موبایل دیگر در خیابان های محدوده بلوار وکیل آباد و فروش تعدادی از گوشی های مسروقه به سه مالخر دیگر اعتراف کردند که این مالخران نیز دستگیر و ۱۶ دستگاه تلفن همراه مسروقه از آنها کشف شد.

سرهنگ نگهبان افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

 

منبع خبر: رکنـا