به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، قیمت دلار دیروز در بازار ارز با افزایش حدود ۸۰۷ تومان، وارد کانال جدید قیمتی شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در حدود ۱.۵ درصد رشد را تجربه کرد و به ۵۷ هزار و ۱۳۰ تومان رسید. برخی از فعالان بازار، عامل مهم افزایش قیمت دلار را تغییر […]

- دلار وارد کانال جدید قیمتی شد/ مرز مقاومتی دلار شکست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، قیمت دلار دیروز در بازار ارز با افزایش حدود ۸۰۷ تومان، وارد کانال جدید قیمتی شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در حدود ۱.۵ درصد رشد را تجربه کرد و به ۵۷ هزار و ۱۳۰ تومان رسید.

برخی از فعالان بازار، عامل مهم افزایش قیمت دلار را تغییر در تقاضا در بازار ارز می‌دانند؛ به طوری که صحبت از موج جدیدی از تقاضا در بازار ارز می‌شود. این در شرایطی است که تحلیلگران، کف قیمتی دلار را در بازار ارز در محدوده ۵۲ هزار تومان می‌دانند.

سید مصطفی موسوی، رییس اتاق بازرگانی ایران و ویتنام با اشاره به نرخ واقعی دلار می‌گوید: با توجه به شرایط کنونی و نرخ تورم و نقدینگی، قیمت دلار هم باید فارغ از تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای و به صورت عادی در حدود ۵۲ هزار تومان می‌بود.

با این وجود، سعید اشتیاقی، فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس اعتقاد دارد که ۵۴ تا ۵۵ هزار تومان، محدوده‌ مناسبی برای قیمت دلار است.

اما افزایش قیمت ارز در بازار دیروز در حالی رقم خودرو که محمدرضا فرزین، رییس‌کل بانک مرکزی در همایش چشم‌انداز اقتصاد ایران ۱۴۰۳ عنوان کرد: در حوزه تنظیم‌گری بازار، سال آینده عرضه طلا افزایش خواهد یافت؛ طلا مهم‌ترین جایگزین ارز است، ما نمی‌توانیم بدون اینکه وارد بازار طلا شویم، ارز را کنترل کنیم.

به گفته او، تلاش ما استفاده از ابزارهای مختلف بازار محور در این مرکز مبادله خواهد بود. ما باید بتوانیم مرکزی داشته باشیم تا برای هدایت بازار و مردم آنها بتوانند مرجع باشند.

رییس کل بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: در خصوص سیاست‌های ارزی، همچنان بانک مرکزی سیاست فعالانه حضور در بازار را ادامه خواهد داد. ما نمی‌توانیم به مدیریت بازار ارز و نرخ ارز بی توجه باشیم؛ به دلیل این‌که می‌تواند انتظارات تورمی را تشدید کند و با ایجاد اختلال در عرضه کالاهای اساسی، عوارض رفاهی و اجتماعی ناگواری برجای گذارد.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین