سفر به این نقاط ایران از مسافرت خارجی گرانتر می‌شود!
سفر به این نقاط ایران از مسافرت خارجی گرانتر می‌شود!

همشهری نوشت: در گزارشی هزینه سفر داخلی و خارجی بررسی شده و مسافرت به بعضی از نقاط ایران از سفر به کشور ترکیه پرهزینه‌تر برآورد شده است. بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید: با یک دودوتا چهارتای ساده می‌توان برآورد کرد که یک سفر به مقصد شهرهایی مانند مشهد، شیراز یا شهرهای استان هرمزگان […]

- سفر به این نقاط ایران از مسافرت خارجی گرانتر می‌شود!

همشهری نوشت: در گزارشی هزینه سفر داخلی و خارجی بررسی شده و مسافرت به بعضی از نقاط ایران از سفر به کشور ترکیه پرهزینه‌تر برآورد شده است.

بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید:

با یک دودوتا چهارتای ساده می‌توان برآورد کرد که یک سفر به مقصد شهرهایی مانند مشهد، شیراز یا شهرهای استان هرمزگان برای یک خانوار ۴نفره برای مدت ۳شب و ۴روز اقامت ممکن است تا ۴۰میلیون تومان هزینه داشته باشد.
برآورد هزینه‌های مسافرت به شهرهای داخلی ایران نشانگر آن است که اگر کسی بخواهد به‌صورت شخصی یا از طریق تور گردشگری مسافرت کند، باید برای ۳شب و ۴روز اقامت بین ۷ تا ۱۰میلیون تومان بابت هزینه حمل‌ونقل، اقامت و غذا پرداخت کند. این هزینه‌ها در مورد شهرهای جنوبی که این روزها در پیک سفر قرار دارند تا ۲۰میلیون تومان هم افزایش می‌یابد.
این در حالی است که در حال حاضر هزینه ۳شب مسافرت به استانبول با پرواز بعدازظهر و هتل ۳ستاره حدود ۱۰میلیون تومان است. محبوب‌ترین کشور برای سفر خارجی ایرانی‌ها، ترکیه است. در نوروز۱۴۰۲ بیش از یک میلیون ایرانی به خارج از کشور سفر کردند که بیشترین سفرها به مقصد ترکیه بوده است. این آمار در طول سال به ۶میلیون نفر هم می‌رسد.

منبع: اطلاعات انلاین