به گزارش زیرنویس، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ از «وانگ یی» وزیر خارجه چین و «سوبرهمانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند خواست تا از سران کشورهای خود بخواهند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را از برنامه‌هایش برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا منصرف […]

به گزارش زیرنویس، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ از «وانگ یی» وزیر خارجه چین و «سوبرهمانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند خواست تا از سران کشورهای خود بخواهند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را از برنامه‌هایش برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا منصرف کنند.

جمعه گذشته جان کربی، سخگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که مقامات اطلاعاتی آمریکا به اطلاعاتی دسترسی دارند که دستیابی روسیه به یک سلاح ضدماهواره‌ای جدید را تأیید می‌کند که به گفته کربی قادر به ایجاد «تخریب فیزیکی» روی زمین نیست.

کربی به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که این فناوری هنوز وارد فاز عملیاتی نشده است و واشنگتن در حال بررسی و تحلیل اطلاعات بوده و با متحدان و شرکای خود در حال رایزنی است.

وی افزود: در درجه اول اینکه این فناوری هنوز عملیاتی نشده است و به رغم تلاش روسیه برای دردسرآفرینی با آن، تهدید آنی برای امنیت هیچکس وجود ندارد. کربی ادامه داد: درباره سلاحی حرف نمی‌زنیم که بتوان از آن برای حمله انسان یا ایجاد خرابی روی زمین استفاده کرد.

کاخ سفید اعلام کرده است که پس از یک هشدار مبهم که روز چهارشنبه از سوی مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا دریافت کرده بود، اطلاعات نهادهای اطلاعاتی را تأیید کرده است. کربی گفته است که روند خارج کردن بخشی از اطلاعات از حالت طبقه‌بندی شده در جریان است.

منبع: مـهر