زاکانی نسخه حل آلودگی هوا و ترافیک را پیچید
زاکانی نسخه حل آلودگی هوا و ترافیک را پیچید

اطلاعات نوشت: عبدالمطهر محمدخانی در نشست خبری که در محل بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اعلام گزارشی کوتاه از اهم اقدامات شهرداری تهران در قالب شنبه های امید و افتخار گفت: در طول مدت فعالیت شهرداری در دوره فعلی با هجمه های بسیاری مواجه بوده ایم.با احتساب […]

- زاکانی نسخه حل آلودگی هوا و ترافیک را پیچید

اطلاعات نوشت: عبدالمطهر محمدخانی در نشست خبری که در محل بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اعلام گزارشی کوتاه از اهم اقدامات شهرداری تهران در قالب شنبه های امید و افتخار گفت: در طول مدت فعالیت شهرداری در دوره فعلی با هجمه های بسیاری مواجه بوده ایم.با احتساب روزهای تعطیل هر روز یک دروغ علیه شهرداری تهران منتشر شده است.

البته این موارد از سوی رسانه های رسمی انجام نشده و بیشتر از سوی گروه های حاضر در فضای مجازی بوده است. ما ممکن است بخشی از برخی نقدها را قبول نداشته باشیم ولی از سوی شبه رسانه ها با دروغ های زیادی برخورد داشته و سعی کرده ایم با اطلاع رسانی های شفاف پاسخ آنها را بدهیم.

وی با برشمردن برخی از مهم ترین اتفاقات حوزه حمل و نقل که از مهم ترین مطالبات مردم است، افزود: انعقاد قرارداد ۷۹۱واگن مترو یکی از مهم ترین اتفاقات امسال بود و بهره برداری از سه ایستگاه مترو در خط ۶و یک ایستگاه تقاطعی در خط ۷هم در ایام پیش رو انجام خواهد شد. عملیات اجرایی خط ۱۰مترو هم آغاز شده و پس از نیمه شعبان، کلنگ زنی خطوط ۸، ۹و ۱۱انجام می شود.

خرید ۲هزار و ۵۰۰دستگاه اتوبوس برقی

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به خرید ۲هزار و ۵۰۰دستگاه اتوبوس از خودروسازان داخلی، خاطرنشان کرد: به همین میزان اتوبوس برقی هم خریداری شده و از ابتدای سال آینده وارد خطوط خواهند شد.

محمدخانی ادامه داد: توجه داشته باشید که در حوزه برقی سازی قرارداد بی نظیری در تاریخ بلدیه منعقد شد؛ دو هزار و ۵۰۰دستگاه اتوبوس، ۲۷هزار تاکسی برقی، ۱۰هزار ون برقی و ۱۵۰هزار موتورسیکلت برقی در سفر دوم شهردار تهران به چین خریداری شد که در مرحله تراکنش مالی است. اگر وزارت صمت و بانک مرکزی همکاری لازم را داشته باشند، امیدوار هستیم که اولین گروه از خودروها از جمله تاکسی های برقی تا پایان بهار سال آینده وارد ناوگان حمل و نقل شوند و در ابتدای تابستان هم اولین گروه از اتوبوس ها به خیابان های پایتخت خواهند آمد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به اینکه دو مسیر تراموا در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده است، اظهار داشت: اگر تا چند هفته پیش موضوع تراموا یک بحث سلیقه ای بود امروز به الزام قانونی تبدیل شده است. در نوع تراموا آنچه به نتیجه رسیده تراموای چرخ لاستیکی است که هزینه اجرایی کمتری دارد و از تکنولوژی روز دنیا در آن استفاده می شود و می تواند به گسترش حوزه حمل و نقل در پایتخت کمک کند و سال آینده یکی از خطوط تراموا اجرا خواهد شد.

محمد خانی با اشاره به اینکه شهرداری توسعه خطوط حمل و نقل عمومی و برقی سازی آن را مهم ترین راهکار عبوراز ترافیک و آلودگی هوا می بیند، گفت: در تمام نظرسنجی ها و افکارسنجی ها برای مردم ترافیک و آلودگی هوا دو دغدغه اصلی است به همین منظور برقی سازی امسال با جدیت دنبال شد. شورای شهر و شهرداری امسال حدود ۵۰درصد از بودجه را برای توسعه حمل و نقل اختصاص دادند و در سال آینده هم همین رقم پیش بینی شده است.به گفته رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، افزایش ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر به میزان هفت هزار و ۵۰۰تخت هم یکی دیگر از اقدامات امسال شهرداری بود.

فعالیت های سیاسی در انتخابات خط قرمز ماست

وی پیرامون استفاده از ظرفیتهای شهرداری برای انتخابات پیش رو هم تاکید کرد: شهرداری از همه ظرفیت خود برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات استفاده خواهد کرد. در ایجاد زمینه برای حضور مردم حتما فعالیت خواهیم کرد اما فعالیت های سیاسی جزو خطوط قرمز ماست. همانطور که شهردار تهران هم پیش از این اعلام کرده فعالیت های سیاسی به نفع جریان ها و احزاب خط قرمز ماست. استفاده از ظرفیت های شهرداری هم به نفع جریان ها، بدون فوت وقت مورد برخورد قرار خواهد گرفت.

شائبه های قرارداد ساخت مسکن از دیگر سئوالات خبرنگاران بود که رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در این باره با تأکید بر اینکه در حال حاضر غیر از قراردادهای تأمین واگن، خطوط مترو و تأمین اتوبوس و تاکسی در دیگر بخش ها قرارداد قطعی وجود ندارد و در قالب تفاهم مسائل دنبال می شود، اظهار داشت: برخی از این موارد به تأیید شورا و یا طی مسیر در دولت نیاز دارد. در زمینه مسکن گفتگوهای جدی دنبال شده اما هنوز به قرارداد قطعی نرسیده ایم.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه صنعتی سازی مسکن از سوی برخی شرکت های داخلی دنبال می شود و شرکت های خارجی هم در این زمینه تجربه خوبی دارند، تاکید کرد: در کنار سرمایه گذاری چینی ها برای توسعه مسکن و نوسازی بافت فرسوده، این موضوع بررسی خواهد شد که آیا صنعتی سازی مسکن توسط شرکت های چینی انجام شود یا توان داخلی آن وجود دارد؟ البته  مسکن سازی بر اساس طرح تفصیلی صورت می گیرد و در کلانشهرهایی همچون تهران برای بخش هایی از شهر به ویژه بافت فرسوده، گریزی از بلندمرتبه سازی در چارچوب های طرح تفصیلی وجود ندارد.

وی در زمینه رقم مازاد تراکم ساخت و ساز در شهر تهران هم گفت: در دو سال گذشته این رقم نزدیک به صفر بوده و شهرداری روی این موضوع حساب باز نکرده است.

منبع: اطلاعات انلاین