بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی در اولین ساعات بامداد امروز( سه شنبه)  مناطق شرقی شهر غزه را هدف حملات خود قرار دادند. جنگنده های رژیم صهیونیستی، نیز اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که به شهادت چندین نفر منجر شده است. منابع خبری همچنین از حملات مجدد جنگنده های رژیم صهیونیستی به خان […]

بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی در اولین ساعات بامداد امروز( سه شنبه)  مناطق شرقی شهر غزه را هدف حملات خود قرار دادند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی، نیز اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که به شهادت چندین نفر منجر شده است.

منابع خبری همچنین از حملات مجدد جنگنده های رژیم صهیونیستی به خان یونس در نوار غزه خبر دادند.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز به شهرک کفرنعمه در غرب رام الله و عزون در شرق قلقیلیه یورش بردند.

شهرک نشینان صهیونیست نیز با حمایت نظامیان رژیم اشغالگر به شهرک برقه در شمال غربی نابلس در کرانه باختری یورش بردند و یک منزل و خودروی فلسطینی را به آتش کشیدند.

خبر دیگر از تحولات پرشتاب صحنه فلسطین، منابع رسانه ای در یمن از تجاوز آمریکا و انگلیس به منطقه الکدن در استان الحدیده یمن خبر دادند.

تعداد قربانیان غزه ۲۹ هزار ۹۲ شهید و ۶۹ هزار و ۲۸ مجروح رسید

حملات رژیم صهیونیستی به غزه  - جنگ غزه

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که با تمام شدن سوخت طی روزهای آتی بیمارستان‌های شمال غزه به‌طور کامل تعطیل خواهند شد.

وزارت بهداشت غزه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیمارستان‌های شمال غزه برق ندارند و رژیم صهیونیستی همچنان از ورود سوخت به این بیمارستان‌ها ممانعت می‌کند.

به گزارش الجزیره، در این بیانیه آمده است که ژنراتور برق بیمارستان الشفاء طی دو روز آتی خاموش خواهد شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که بیمارستان‌های شمال غزه طی چند هفته اخیر به‌صورت جزئی فعالیت داشتند و تمام شدن سوخت در روزهای آتی باعث می‌شود که فعالیت این بیمارستان‌ها به‌طور کامل متوقف شود.

وزارت بهداشت غزه در ادامه از تمام طرف‌های بین‌المللی خواست که به رژیم اشغالگر فشار مداوم بیاورند تا سوخت و مکم‌ها به بیمارستان‌ها برسد.

در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد صد و سی و هفتمین روز خود شد، تماس‌های بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس در حال افزایش است، در حالی که اشغالگران به حملات خود در مناطق مختلف غزه ادامه می‌دهند و در عملیات زمینی با مقابله سرسختانه محور مقاومت روبه‌رو هستند.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به ۲۹ هزار ۹۲ شهید و ۶۹ هزار و ۲۸ مجروح رسیده‌ است.

بورل: ۲۶ کشور اروپایی خواستار آتش‌بس در غزه هستند

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، ۲۶ کشور خواهان آتش‌بس در غزه هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سخنانی بر ضرورت تدوین طرحی برای آینده ملت فلسطین با استناد به راهکار ۲دولتی تأکید کرد و گفت «اسرائیل» با جنگ و عملیات نظامی نخواهد توانست حماس را شکست دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد ۲۶ کشور عضو این اتحادیه خواستار آتش‌بس فوری انسانی در غزه هستند که در نهایت به آتش‌بس دائم و پایدار در این منطقه منتهی شود.

وی با اشاره به اینکه راه حل نزاع در فلسطین نظامی نیست، اظهار داشت بیشتر کشورهای اروپایی خواستار امتناع رژیم صهیونیستی از حمله زمینی به رفح هستند.

بورل بیان کرد تنها راه حل ممکن در غزه، آتش‌بس دائم، آزادی اسرای صهیونیست و در پیش گرفتن راه حل دیپلماتیک است.

دادگاه لاهه برای بررسی اقدامات اسرائیل مشروعیت ندارد

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد این رژیم مشروعیت مناقشه‌های جاری در دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامدهای حقوقی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد تل‌آویو «مشروعیت» جلسه استماع دیوان بین‌المللی دادگستری درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد و به مبارزه و مخالفت خود با سمت و سوی نادرستی که در این دیوان در پیش گرفته شده، ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است جلسات استماع دیوان بین‌المللی دادگستری درباره عواقب قانونی اشغالگری این رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین، تلاشی از سوی فلسطین برای تحمیل راه‌حل سیاسی بدون مذاکرات است.

در ادامه این بیانیه آمده است رژیم صهیونیستی مشارکت ۵۲ کشور درباره اشغالگری این رژیم در اراضی فلسطین را «سیرک رسانه‌ای» می‌داند و از دیوان بین‌المللی دادگستری می‌خواهد از مشارکت این کشورها خودداری کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری جلسات استماع خود را درباره عواقب قانونی اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین با مشارکت ۵۲ کشور و اتحادیه عرب، اتحادیه آفریقا و سازمان همکاری اسلامی برگزار می کند.

سازمان ملل: اسرائیل حقوق زنان فلسطینی را نقض می‌کند

کارشناسان سازمان ملل از برخی گزارش‌ها و اطلاعات منتشر شده درباره نقض فاحش حقوق بشر در حق زنان و دختران فلسطینی ساکن نوار غزه و کرانه باختری ابراز نگرانی کردند.

آنها اعلام کردند که اطلاعات به دست آمده حاکی از این است که تعدادی از زنان و دختران غزه اغلب در کنار اعضای خانواده از جمله کودکانشان در معرض اعدام ظالمانه قرار گرفتند.

این کارشناسان در ادامه به شدت از بازداشت خودسرانه و ظالمانه صدها زن و دختر فلسطینی و رفتار غیرانسانی و زننده با آنها که از غذا، دارو و لوازم بهداشتی محروم شده و مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند، ابراز نگرانی کردند.

حملات اسرائیل به غزه ۶ تا ۸ هفته دیگر ادامه دارد

به گفته مقام‌های صهیونیست و منطقه‌ای، عملیات رژیم صهیونیستی در غزه احتمالا ۶ تا ۸ هفته دیگر ادامه یابد.

چهار مقام آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که تل‌آویو انتظار دارد به عملیات نظامی تمام‌عیار در غزه برای شش تا هشت هفته دیگر ادامه دهد، چراکه برای تهاجم زمینی به رفح جنوبی‌ترین شهر غزه آماده می‌شود.

به گفته ۲ مقام صهیونیست و ۲ مقام منطقه‌ای که خواستند نامشان فاش نشود، فرماندهان نظامی معتقدند که در آن زمان می‌توانند راه را برای انتقال به عملیات نیروهای ویژه هموار کنند.

این خبرگزاری همچنین به نقل از مقامات منطقه خبر داد انتقال مردم غزه به شمال بدون برق و آب و بدون پاکسازی منطقه از مهمات امن نخواهد بود.

این احتمالات در صورتی مطرح شده که امروز ۱۳۷ روز از حملات مرگبار این رژیم به غزه و جنایات انسانی در این منطقه می‌گذرد جنایاتی که اعتراض حتی متحدان این رژیم را به دنبال داشته است. این رژیم اکنون در تلاش برای آغاز عملیات رفح، با ۶۳ کیلومتر مربع وسعت است که امروز بالاترین تراکم جمعیت در جهان را دارد یک و نیم میلیون فلسطینی آواره شده از مناطق شمالی در این منطقه ساکن شده‌اند.

اخطار الحوثی ها به کشورهای اروپایی : با آتش بازی نکنید

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن بامداد امروز (سه‌شنبه ) در واکنش به آغاز مأموریت دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ خطاب به این کشورها گفت که با آتش بازی نکنند.

محمد علی الحوثی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: با آتش بازی نکنید و از انگلیس عبرت بگیرید. نیازی به حمایت از شیطان آمریکایی برای محافظت از (رژیم) اسرائیل ندارید که بتواند بدون مزاحمت مردم غزه را نابود کند.

وی افزود: ناوبری بین المللی ایمن است. حضور شما نظامی شدن دریا را افزایش داده است، ناوبری

بین المللی را هدف قرار می‌دهد و زنجیره تامین مواد غذایی برای فروشگاه‌های کشورهایتان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از آغاز ماموریت دریایی این اتحادیه در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» خبر داد و تاکید کرد که هدف از این عملیات فقط دفاعی خواهد بود.

از زمان شروع عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

سرنگونی پهپاد آمریکایی در یمن

یک مقام‌ آمریکایی سرنگونی یک فروند پهپاد تهاجمی این کشور توسط ارتش یمن در آسمان این کشور را تائید کرد.

به گزارش رویترز، این مقام آمریکایی که نخواست نامش منتشر شود، گفت: می‌توانیم تائید کنیم که یک فروند هواپیمای اِم‌کیو ۹ نیروی هوایی آمریکا در سواحل الحدیده سقوط کرده است.

این مقام آمریکایی افزود: نیروی هوایی ایالات متحده در حال بررسی علت سرنگونی این پهپاد است.

سرلشکر یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای مسلح ما یک فروند پهپاد آمریکایی از نوع «ام کیو ۹» را در جریان جاسوسی بر فراز استان الحدیده یمن با سلاح مناسب هدف قرار دادند

حمله نظامی آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن

منابع خبری بامداد امروز (سه‌شنبه ) از حمله دوباره آمریکا و انگلیس به استان الحدیده در غرب یمن خبر دادند.

به گزارش المسیره، ائتلاف آمریکایی – انگلیسی به مزرعه سردود واقع در منطقه الکدن در شهرستان الضحی استان الحدیده حمله کردند.

پیش تر نیز هواپیماهای آمریکا و انگلیس منطقه الجبانه در استان الحدیده را بمباران کرده بودند.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع ارتش یمن و انصارالله را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

منبع خبر: رکنـا