ایران با هوش مصنوعی آمریکا را شکار می‌کند؟
ایران با هوش مصنوعی آمریکا را شکار می‌کند؟

انتخاب نوشت: اودی لوی، رئیس سابق شاخه جنگ اقتصادی موساد که در زمینه مقابله با گروه‌ها و کشور‌های حامی آن‌ها نظیر قطر فعالیت دارد گفت: «قطر از ایران و چین خطرناک‌تر است، زیرا در حالی که غرب این کشور‌ها را به عنوان یک تهدید استراتژیک جدی تلقی می‌کند قطر را به چشم یک دوست می‌بیند… […]

- ایران با هوش مصنوعی آمریکا را شکار می‌کند؟

انتخاب نوشت: اودی لوی، رئیس سابق شاخه جنگ اقتصادی موساد که در زمینه مقابله با گروه‌ها و کشور‌های حامی آن‌ها نظیر قطر فعالیت دارد گفت: «قطر از ایران و چین خطرناک‌تر است، زیرا در حالی که غرب این کشور‌ها را به عنوان یک تهدید استراتژیک جدی تلقی می‌کند قطر را به چشم یک دوست می‌بیند… آمریکایی‌ها علیه چین اعلام جنگ کرده و تحریم‌های سنگینی را برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب وضع نموده اند، اما کاری به قطر ندارند و حتی به این کشور امکان دسترسی به دارایی‌های استراتژیک را فراهم نموده اند. من نگرانم، چون فکر می‌کنم غرب دارد کنترل قضیه را از دست می‌دهد. قطری‌ها بدون شلیک یک گلوله درحال فتح غرب هستند.»

هآرتص نوشت: دستگاه پول پاشی قطر مسیر خود را برای ایجاد نفوذ جهانی هموار می کند. این امیرنشین کوچک گروه های اسلام گرا نظیر حماس را تامین مالی می کند و اخیرا کنترل دارایی های استراتژیک ایالات متحده در فن اوری هسته ای، امنیت سایبری و هوش مصنوعی را در اختیار گرفته است. آیا باید نگران باشیم که این فن آوری ها در نهایت در اختیار ایران قرار بگیرد؟
 
در ادامه این مطلب آمده است: در اوایل ماه ژانویه، زمانی که خانواده های گروگان های اسرائیلی در قطر برای آزادی اسرا از دست حماس تلاش می کردند، گزارشی در ایالات متحده منتشر شد که نشان می داد چطور این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس که از تامین کنندگان مالی حماس به شمار می رود، کنترل دارایی های امنیتی حساس بزرگترین ابرقدرت جهان را در اختیار گرفته است.
 
این گزارش که توسط انسیتوی مطالعات جهانی یهودی ستیزی در نیویورک منتشر شد، در خصوص یک توافق سری بین دولت قطر و دانشگاه ای اند ام تگزاس بود که یک نسخه از آن به دست این انستیتو رسیده است. 
 
بر اساس این گزارش، قطر بیش از یک میلیارد دلار برای خریداری حقوق مربوط به تمام دارایی های فکری و مادی ای که با همکاری تحقیقاتی این دانشگاه تولید شود پرداخت کرده است. این قرارداد ۵۰۰ پروژه فن آوری را در بر می گیرد که بسیاری از آنها در حوزه های بسیار حساسی نظر علوم هسته ای، هوش مصنوعی، امنیت سایبری، رباتیک، بیوتکنولوژی و توسعه تسلیحات مدرن است.
 

 

منبع: اطلاعات انلاین