هیچ مربی ایرانی حریف جادوگری آنها نمی‌شود/ درباره ماندن یا رفتن قلعه‌نویی نمی‌توان نظر داد
هیچ مربی ایرانی حریف جادوگری آنها نمی‌شود/ درباره ماندن یا رفتن قلعه‌نویی نمی‌توان نظر داد

بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال ایران به خبرنگار ورزشی «اطلاعات آنلاین» گفت: کمتر کسی از خانواده فوتبال فکر می‌کرد تیم قطر این همه تحول پیدا کرده باشد. من چند بازی آن‌ها را دیده بودم و از همه تیم‌ها یک سر و گردن بالاتر بود. از نظر ساختار تیمی و داشتن بازیکنان خوب، در پست‌های مختلف و […]

- هیچ مربی ایرانی حریف جادوگری آنها نمی‌شود/ درباره ماندن یا رفتن قلعه‌نویی نمی‌توان نظر داد

بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال ایران به خبرنگار ورزشی «اطلاعات آنلاین» گفت: کمتر کسی از خانواده فوتبال فکر می‌کرد تیم قطر این همه تحول پیدا کرده باشد. من چند بازی آن‌ها را دیده بودم و از همه تیم‌ها یک سر و گردن بالاتر بود. از نظر ساختار تیمی و داشتن بازیکنان خوب، در پست‌های مختلف و کاملا تسلط داشت بر تیم ما. اعتقاد دارم هزینه‌ها و امکانات آن‌ها به موفقیت منجر شده است. تیم ملی ما بازی خوبی انجام داد. من نه با آقای قلعه نویی رفت و آمد و نه قصد دفاع بی منطق دارم، اما ما با تیمی بازی داشتیم که برنامه ریزی کرده بود.

وی افزود: نمی‌توان فوتبال ما را با آن‌ها (قطری ها) مقایسه کرد. آن‌ها تمام شرایط قهرمانی را داشتند.من کسی را مقصر نمی‌دانم. ما ضعیف عمل نکردیم. تیم ما در مجموع عملکرد خوبی داشت. تیم ما در واقع سوم شد.

وی درباره صحبت‌های آقای قلعه نویی که ناکامی را حاصل اتفاقات فوتبال دانست گفت: تیم قطر تا بازی با ایران دستش را رو نکرده بود. اکرم عفیف واقعا قابل مهار نبود. هرگاه توپ گرفت ۳۰ متر با توپ حرکت کرد. در آسیا بازیکنی مثل او نداریم. این اخلاق ورزش نیست که بگوییم تیم ایران فاجعه آمیز ظاهر شد. 

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: تیم ملی ما توقع خیلی از کارشناسان را برآورده کرد. الان هر تیمی از ایران با آن تیم قطر بازی کند بازهم شکست می‌خورد. ما با یک تیم بازی نداشتیم بلکه با یک ساختار مستحکم بازی کردیم. هیچ مربی‌ای در ایران نمی‌تواند برابر آن جادوگری فوتبالی قطر پیروز شود.

وی درباره انتقادات به اطرافیان سرمربی تیم ملی گفت: خیلی سوال سختی است؛ هم می‌توان گفت آری و هم نه. عملکرد تیم ملی ما در این مسابقات مثبت بود. شاید نقد به تیم ملی این باشد که باید شناخت بیشتری از تیم قطر پیدا می‌کردیم. 

پیشکسوت پرسپولیس درباره شرایط این باشگاه گفت: دو درصد هم اطلاعات ندارم، ولی می‌دانم عملکرد خوبی نداشته اند. بازیکنان وظایف خود را به خوبی انجام ندادند. علت این موضوع در درجه اول مدیریت باشگاه است. سریع بازیکن گرفتن و سریع بازیکن رها کردن و هزینه‌های بی دلیل باعث شده تا تیم در شرایط فعلی قرار بگیرد. این اشتباهات ضربه زده است. آقای گل محمدی نتایج خوبی گرفته بود. در باشگاه پرسپولیس خیلی کار‌ها در سایه صورت می‌گیرد. آن‌ها در پروسه جذب برانکو هم خوب عمل نکردند. او می‌توانست این تیم را نجات دهد. 

وی درباره جنگ مدیریت و سرمربی استقلال گفت: باشگاه استقلال اتفاقات عجیبی را به چشم دیده است. آن‌ها در سطح مدیریت بحران دارند و مثل پرسپولیس درگیر یک سری مسایل عجیب هستند.

ذوالفقارنسب در پایان درباره ادامه کار قلعه نویی در تیم ملی  گفت: آقای قلعه نویی در این مسابقات متفاوت بود. من نه موافق ماندن ایشان هستم و نه برکناری اش اما اگر حمایتش کنند شاید بتواند موفق شود. اگر فدراسیون حمایت نکند این مربی موفق نخواهد شد

منبع: اطلاعات انلاین