در بحبوحه جام ملت‌های آسیا که تیم ازبکستان با رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی قدرت خود را به رخ کشید و تنها تیمی شد که از قطر قهرمان و میزبان در جریان بازی مساوی گرفت، تیم‌های بزرگ داخلی فوتبال ما با رفتن به دنبال ستاره‌های بزرگ ازبک خبرساز شدند. فوتبال ایران قبلا بازیکن ازبکستانی کم […]

- خدا عاقبت خریدهای جدید سرخابی را به‌خیر کند؛ جانشینان تمیروف و آمانوف آمدند!/ دو ناکام در تعقیب شماره ۱۰

در بحبوحه جام ملت‌های آسیا که تیم ازبکستان با رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی قدرت خود را به رخ کشید و تنها تیمی شد که از قطر قهرمان و میزبان در جریان بازی مساوی گرفت، تیم‌های بزرگ داخلی فوتبال ما با رفتن به دنبال ستاره‌های بزرگ ازبک خبرساز شدند.

فوتبال ایران قبلا بازیکن ازبکستانی کم نداشته اما هیچ‌کدام از خریدهای ما از این کشور در لیگ برتر جواب ندادند. پرسپولیس و استقلال همزمان به دنبال یک بازیکن یعنی اوستون اورونوف بودند و مدیربرنامه‌اش با زرنگی هرچه تمام‌تر از این خواسته برای بالا بردن قیمت استفاده کرد!

استقلال و پرسپولیس در یک روز از خریدهای ازبک خود رونمایی کردند و البته که هر دو خرید هم با کلی حاشیه و داستان همراه بود. ماشاریپوف و اورونوف هر دو خواهان شماره ۱۰ آبی و قرمز بودند و هر دو مجبور شدند شماره بالاتر از ۷۰ را انتخاب کنند. این دو بازیکن از همین شروع نشان دادند که قواعد بازی با حاشیه‌ها را بلدند و خدا به فوتبال ایران رحم کند چون حالا این دو در دل پرحاشیه‌ترین تیم‌های ایران یعنی بزرگان پایتخت جا گرفته‌اند!

ماشاریپوف مجبور شد در استقلال شماره ۷۷ را بردارد چرا که شماره ۱۰ در اختیار پیمان بابایی است و البته که استقلالی‌ها با سجاد شهباززاده و بابایی در دو سه فصل اخیر چندان خیری از صاحب این شماره ندیده‌اند و شاید بهتر که این شماره به خرید تازه نرسید تا با ذهنیت منفی کارش را شروع نکند! استقلال همین حالا درگیر پرونده با هافبک ازبک سابق خود یعنی عزیزبک آمانوف است که در نیمه راه فصل قبل تیم را رها و به کشورش برگشت. شکایت او از آبی‌ها خسارتی ۵۰۰هزار دلاری برای این تیم در راه دارد.

اما آن‌طرف اورونوف شماره ۷۰ را انتخاب کرده که دست بر قضا آخرین بار بر تن یک مهاجم ازبکستانی یعنی شیرزاد تمیروف بود. بازیکنی که در پرسپولیس با از دست دادن فرصت‌های گل‌زنی معروف شد و وقتی به پیکان رفت، آن‌جا هم نشان داد لااقل به کار فوتبال ایران نمی‌آید. تمیروف حالا در لیگ هنگ‌کنگ بازی می‌کند.

حالا که اورونوف پیراهن تمیروف را انتخاب کرده امیدواریم او لااقل به این سرنوشت دچار نشود. بازیکنی که در همین شروع با بازارگرمی میان استقلال و پرسپولیس نشان داد استعداد رفتن به حاشیه را تا چه حد دارد! ماشاریپوف هم که طی چندماه اخیر دوبار برابر تیم ملی ما بازی کرده و هر دو بار کم درگیری نداشت!

منبع: خبـر ورزشی