از همان لحظه‌ای که تیم ملی با سوت داور شکست مقابل قطر را پذیرفت و از جام ملت‌ها کنار رفت، سوالات زیادی در ذهن کارشناسان و هواداران فوتبال شکل گرفت. معمولا در همه جای دنیا بین دیدگاه‌های کارشناسی و نظر هواداران فاصله بسیاری وجود دارد. کارشناسان با نگاه علمی و به قول معروف با مغز […]

- راز افشاشده قایدی؛ چرا بدن باشو برابر سوریه خالی کرد؟/ چطور پزشکان نتوانستند لژیونر ملی‌پوش را برگردانند؟

از همان لحظه‌ای که تیم ملی با سوت داور شکست مقابل قطر را پذیرفت و از جام ملت‌ها کنار رفت، سوالات زیادی در ذهن کارشناسان و هواداران فوتبال شکل گرفت. معمولا در همه جای دنیا بین دیدگاه‌های کارشناسی و نظر هواداران فاصله بسیاری وجود دارد. کارشناسان با نگاه علمی و به قول معروف با مغز در مورد اتفاقات فوتبال نظر می‌دهند و سوال می‌پرسند اما هواداران صرفاً به دل خود رجوع و آرزوهایشان را احساسی فریاد می‌کشند. پس خیلی کم پیش می‌آید که یک سوال به طور مشترک میان کارشناسان و هواداران شکل بگیرد اما در مورد تیم ملی ایران پس از جام ملت‌ها این سوال ایجاد شد. وقتی که نام مهدی قایدی به عنوان تنها نماینده ایران در تیم منتخب جام قرار گرفت اما او در دو بازی حساس آخر ایران ثانیه‌ای بازی نکرد!

حاضران در ورزشگاه اجوکیشن و بازی مقابل ژاپن دیدند که امیر قلعه‌نویی بین دو نیمه مهدی قایدی را از روی نیمکت بلند کرد و او در تمام طول مسابقه مشغول گرم کردن بود تا به میدان بیاید. وقتی تیم ملی برد همه غرق در خوشحالی بعد آن شدند اما این سوال برای کارشناسان باقی ماند که پس چرا یک بازیکن بیش از ۵۰ دقیقه گرم کرد؟ در برابر قطر که ما گل می‌خواستیم و عقب بودیم، دیگر هیچ مهره‌ای بهتر از قایدی نمی‌توانست به تیم ملی کمک کند. بازیکنی که در لیگ عربی امارات بازی می‌کند و با سرعت و تکنیک و قدرت ضربه زنی و دقت بالا، می‌توانست بهترین گزینه ما برای تغییر نتیجه باشد اما در کمال تعجب ثانیه فرصت بازی پیدا نکرد!

در تمام روزهای بعد از جام این سوال وجود داشت که چرا قایدی بازی نکرد و حالا امیر قلعه‌نویی از این راز بزرگ پرده برمی‌دارد. قلعه‌نویی در توضیح این مسئله گفت که بدن قایدی مقابل سوریه خالی کرد، توضیحی که یک سوال بزرگ را به همراه داشت، چرا؟ مهدی قایدی در هر سه بازی اول ایران تنها تا ۶۰ دقیقه بازی کرد و بعد از یک ساعت اول جای خود را به محمد محبی داد. چرا باید در یک تورنمنت و در حالی که بین بازی سوم تا چهارم ۸ روز فاصله بوده، بازیکنی که تنها ۲۵ سال دارد و از مجموع ۲۷۰ دقیقه تنها ۱۸۰ دقیقه بازی کرده ، به اصطلاح فوتبالی خالی کند؟

تیم‌ها در طول تورنمنت‌ها در اردو و تحت تدابیر شدید امنیتی هستند و هیچ عامل بیرونی نمی‌تواند به تیمی لطمه بزند. درون اردو چه کسی باید مراقب بازیکنان باشد و اساساً اگر هر اتفاقی هم افتاده، چرا پزشکان تیم نتوانستند قایدی را برگردانند؟ و بعد از آن، وقتی مشکل مشخص شد و قایدی مقابل ژاپن نمی‌توانست بازی کند، پس چرا یک نیمه گرم کرد؟ و بعد از آن در حالی که چند روز دیگر هم گذشت، چرا مقابل قطر هنوز بدنش خالی بود؟

این توضیح قلعه‌نویی در مورد راز بازی نکردن قایدی تنها به سوالات بیشتری منتهی شد که امیدواریم روزی کسی پاسخی برای آنها پیدا کند.

منبع: خبـر ورزشی