آیا انسان‌ می‌تواند با سرعت نور جابجا شود؟
آیا انسان‌ می‌تواند با سرعت نور جابجا شود؟

به گزارش اطلاعات آنلاین، شتاب سریع می تواند برای انسان بسیار دردناک و حتی کشنده باشد و ما فقط می توانیم نیروهای چهار تا شش برابر کشش گرانش (۴ تا ۶ گرم) را تحمل کنیم. این باعث می شود ۶هزار گرم شتاب تا سرعت نور کاملا غیرقابل تصور باشد. در سرعت‌های بالا در صورت عدم […]

آیا انسان‌ها با سرعت نور امکان جابجایی دارند

به گزارش اطلاعات آنلاین، شتاب سریع می تواند برای انسان بسیار دردناک و حتی کشنده باشد و ما فقط می توانیم نیروهای چهار تا شش برابر کشش گرانش (۴ تا ۶ گرم) را تحمل کنیم. این باعث می شود ۶هزار گرم شتاب تا سرعت نور کاملا غیرقابل تصور باشد.

در سرعت‌های بالا در صورت عدم استفاده از لباس‌های مخصوص خونی که از مغز به اندام‌ها می‌رسد دچار مشکل می‌شود و به خاطر همین هیچ انسانی نمی‌تواند با سرعت نور حرکت کند. خلبانان جت‌های جنگی یا فضانوردان درون موشک فضایی از لباس‌های خاصی استفاده می‌کنند که مانع رسیدن این سرعت به جریان خون می‌شود.

مایکل پراویکا، استاد فیزیک در دانشگاه نوادا، لاس وگاس، با انتشار مقاله‌ای نوشته است که در سرعت‌های بالا خون به سختی به اندام‌های دیگر بدن می‌رسد. در سرعت‌های بالا خون و اکسیژن به مغز نمی‌رسد. البته با توجه به نظریه نسبیت انیشتین وقتی اجسام به سرعت نور نزدیک می شوند، جرم آنها شروع به رشد می‌کند و این نظریه ثابت کرده است که برای حرکت با سرعت نور به جرم بی نهایت نیاز است.

این مشکل فیزیک به این دلیل است که انسان ها هرگز نتوانسته اند چیزی را برای سفر با سرعت نور بدست آورند.

با این حال، فرض کنید به خود اجازه می‌دهیم فیزیک را بشکنیم و فرد را قادر به سفر با سرعت نور کنیم، نظریه نسبیت انیشتین استدلال می‌کند که به لطف زمان، فرد به‌طور باورنکردنی آهسته پیر می‌شود.

درک فعلی ما از فیزیک، نور را به عنوان حد سرعت تعیین می کند، اما انسان ها در آینده دور از نظر تئوری می‌توانند پیشرفتی را تجربه کنند و وسیله ای برای سفر سریعتر از سرعت نور کشف کنند ولی ثابت شده است که در هر حال به صورت عادی نمی‌توانند بدن خود را با سرعت نور هماهنگ کنند و باید از تجهیزات خاصی استفاده شود.

منبع: اطلاعات انلاین