به گزارش زیرنویس، در‌های نمایشگاه رسانه های ایران در چهارمین روز از آغاز برگزاری روز چهارشنبه (۲ اسفندماه) به روی بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان باز شد. طبق اعلام ستاد اطلاع‌رسانی نمایشگاه رسانه‌های ایران، امروز قرار است محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، حجت الاسلام […]

به گزارش زیرنویس، در‌های نمایشگاه رسانه های ایران در چهارمین روز از آغاز برگزاری روز چهارشنبه (۲ اسفندماه) به روی بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان باز شد.

طبق اعلام ستاد اطلاع‌رسانی نمایشگاه رسانه‌های ایران، امروز قرار است محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، حجت الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین آقاجان پور ریاست محترم سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، مجتبی معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، سالاریه رئیس سازمان قضایی وزارت ارتباطات، فرخ نژاد مدیرعامل بانک کشاورزی وزارت اقتصاد، اجتهادی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در نمایشگاه حضور یابند.

«احسان حامدمقدم»، مدیر اجرایی نمایشگاه رسانه‌های ایران صبح چهارشنبه، دوم اسفند در برنامۀ «سلام خبرنگار» در شبکۀ خبر سیما، جزئیات مراسم اختتامیۀ نمایشگاه را اعلام کرد و گفت: نمایشگاه پس از چهار روز، عصر امروز ساعت ۱۸ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبستان مصلی امام خمینی برگزار و از رسانه‌های فعال و شرکت‌کننده در هشت گروه بر اساس رای۵ بازدیدکنندگان تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: اسقبال بازدیدکنندگان بالا بود و بسیاری از بخش‌ها و برنامه‌های نمایشگاه پُربار بود و شاهد برگزاری مداوم برنامه‌ها و تنوع آن‌ها بودیم که از مخاطبان متنوعی نیز میزبانی کرده است. البته حضور مسئولان نیز تا این لحظه خوب بوده و امسال بخش‌های متنوعی را به نمایشگاه اضافه کردیم.

۳ کافه رسانه در نمایشگاه‌ رسانه‌ های ایران

مدیراجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران افزود: سه کافه رسانه در نظر گرفتیم که محل اشتراکی برای حضور انسان-رسانه‌ها و تبادل نظر آن‌ها با مخاطبان باشد و با حضور علاقه‌مندان برنامه‌های خوبی در این بخش از نمایشگاه اجرا شد.

حامدمقدم همچنین از تأثیرپذیری نمایشگاه رسانه‌ها مطابق تغییر و تحولات جهانی رسانه‌ها و فضای مجازی گفت و خاطرنشان کرد: همین که در گام اول، نام نمایشگاه را به رسانه‌های ایران تغییر دادیم نشانگر این بود که تأثیر از تحولات جهانی را دریافت کردیم و در مرحلۀ بعدی همۀ موضوعات روز که می‌توانست بر فضای رسانه کشور تأثیرگذار باشد را در نمایشگاه لحاظ کردیم.

ورود هوش مصنوعی به رسانه‌های ایران

او با اشاره به وجود بخش ویژه دانش‌بنیان‌ها، شرکت‌ها و صنایع خلاق حوزه رسانه گفت: دستاورد‌هایی که این شرکت‌ها دارند نیاز بود تا در نمایشگاه رسانه‌های ایران فضایی برای آن‌ها وجود داشته باشد تا بتوانند با رسانه‌ها ارتباط برقرار کنند و البته استقبال خوبی هم از این بخش صورت گرفت.

مدیر اجرایی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران یادآور شد: در همین بخش از نمایشگاه که به‌عنوان رسانه‌های نوین تعریف کردیم به هوش مصنوعی و آیندۀ رسانه‌ها در دنیا پرداختیم. همچنین ورود هوش مصنوعی به رسانه‌های ایران را ارزیابی کردیم و چالش خبرنویسی با هوش مصنوعی را به اجرا گذاشتیم.

حامدمقدم گفت: ۸۰ نشست تخصصی و عمومی در این دوره از نمایشگاه برگزار کردیم که هشت نشست آن به آیندۀ رسانه‌های ایران با توجه به ورود تکنولوژی و فناوری‌های جدید بود.

منبع: میزان

منبع خبر: رکنـا