تراکتور در این فصل مقابل تمام تیم های مدعی از جمله استقلال، سپاهان و پرسپولیس شکست خورده است.. با چنین باخت هایی دور از ذهن است که تراکتور به جام قهرمانی برسد. تیمی که می خواهد قهرمان لیگ برتر شود اولین لازمه اش شکست رقبا است که تراکتور این خصوصیت را در فصل جاری با […]

- تیکی تاکای ایرانی در بن بست؛ چرا این تیم نمی تواند مدعی قهرمانی شود؟

تراکتور در این فصل مقابل تمام تیم های مدعی از جمله استقلال، سپاهان و پرسپولیس شکست خورده است.. با چنین باخت هایی دور از ذهن است که تراکتور به جام قهرمانی برسد. تیمی که می خواهد قهرمان لیگ برتر شود اولین لازمه اش شکست رقبا است که تراکتور این خصوصیت را در فصل جاری با مربیگری پاکو خمس نداشته است.

رسانه آ اس اسپانیا مدعی است پاکو خمس، فوتبال تراکتور را متحول کرده است. این را همه می گویند. تراکتور مدت هاست با خمس «تیکی تاکا» بازی می کند. فوتبال گل کوچک. تیمی که شروع بازی اش با دروازه بان است. بر خلاف بسیاری از تیم های ایرانی که دروازه بان بلند می زند و خط دفاع و هافبک را از بازی خارج می کند تا توپ به مهاجم بفرستد و از توپ دوم برای موج دوم حمله استفاده کند، دروازه بان تراکتور توپ را به خط دفاع پاس می دهد. در ادامه توپ با پاس های متعدد به خط هافبک می رسد و از آنجا به خط حمله می رود. این بازی تراکتور با پاکو خمس است. بازی ای که اگر چه در بازی با تیم های مدعی قهرمانی برای تراکتور امتیاز نداشته باشد اما باید گفت چشمگیر و زیبا است.

تیکی تاکای پاکو خمس در تراکتور فعلا نتوانسته از این تیم مدعی قهرمانی بسازد. شاید لازم است این تیم در دفاع سخت گیر تر و در حمله جسورتر و کم اشتباه تر ظاهر شود و از همه مهمتر قدر موقعیت ها را بهتر بداند. اما دست کشیدن از این  فوتبال به بهانه امتیازات از دست رفته گناه نابخشودنی است و در نهایت تیمی موفق می شود که با وجود شکست روی تاکتیکی که می داند، درست است اصرار کند. اکنون بهترین تدبیر تراکتور، گرفتن اشتباهات این بازی است. فوتبال تیکی تاکا یا فوتبال با پاس های زیاد…

چشم نوازی بودن فوتبال تراکتور اگر چه از این تیم، مدعی قهرمانی نساخته اما در حال آموختن فوتبال مالکیتی به این تیم است. بهتر است تراکتور به جای دست کشیدن از این فوتبال، کم و کاستی هایش را کم کند.

منبع: خبـر ورزشی