ژنرال در رابطه با ابهامات و اشتباهات بازیکنان تیم ملی و کادرفنی خود، به صورت نادرست و گاهاً سربالا پاسخ داد؛ در واقع سخنان امیر قلعه نویی، هیچ کسی را قانع نکرد و چه بسا که ممکن است از صحبت های او در طی سال‌های آتی، به عنوان یک حربه از سوی مخالفان او عمل […]

- کلوب| بازنده برنامه فوتبال برتر، شما بودید آقای قلعه‌نویی!

ژنرال در رابطه با ابهامات و اشتباهات بازیکنان تیم ملی و کادرفنی خود، به صورت نادرست و گاهاً سربالا پاسخ داد؛ در واقع سخنان امیر قلعه نویی، هیچ کسی را قانع نکرد و چه بسا که ممکن است از صحبت های او در طی سال‌های آتی، به عنوان یک حربه از سوی مخالفان او عمل کند. دومین نکته که در حرف های ژنرال به شدت به چشم می‌خورد، بیان کردن مکرر واژه «اگر» بود؛ اگر آن توپ گل می شد، اگر آن توپ این طور نمی شد و صدها اگر دیگر!

جناب قلعه‌نویی! در فوتبال هیچ وقت با «اگر» و «اما» و «کاش» موفقیتی حاصل نمی شود؛ ضمن اینکه اگر فوتبال، فوتبال است و قرار باشد به همه چیز، ساده و سطحی نگاه کنیم، آن وقت چه نیازی به تاکتیک و تمرین و استراتژی و چنین مواردی داریم؟ نمی توان تنها با یک عذرخواهی خشک و خالی، به راحتی بر روی همه چیز چشم بست. داشتن تفکرات صحیح و روشن، نتایج فوق‌العاده ای را در آینده ای نه چندان دور، رقم خواهد زد. آینده درخشان فوتبال یک کشور، در گرو جوان سازی، قدم برداشتن و همگام شدن با جدیدترین موضوعات فوتبال روز دنیا است و تنها نباید به شانس و اقبال، تکیه کرد.

جای تعجب دارد که تیم ملی، هفت گل در شش بازی دریافت می کند و از دیدگاه امیر قلعه نویی، دومین تیم برتر از لحاظ ساختار دفاعی محسوب می شود! در نهایت باید اذعان داشت که صحبت های امیر قلعه نویی در جایگاه سرمربی تیم ملی ایران، به هیچ وجه قابل قبول نیست و از او، توقع و انتظار بیشتری می رفت. هر چند که یک روز بعد، تصاویری در رسانه ها منتشر شد که چند شخص از جمله سعید الهویی، در استودیو فوتبال برتر حضور داشتند و در حال کمک و راهنمایی سرمربی تیم ملی بودند؛ البته که این اقدام از سوی قلعه‌نویی، کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسید و کمتر کسی فکرش را می کرد که افراد دیگری هم در این قضیه، سهم داشته باشند!

به هر روی، ژنرال می توانست دفاعیه بهتری از عملکرد خود داشته باشد اما روند مصاحبه، به نحو عجیبی پیش رفت و او از دید اکثر رسانه ها، بازنده مصاحبه دوشنبه شب لقب گرفت.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی