وقتی پاکو خمس فصل قبل تراکتور را گرفت، این تیم با افکار بردیف بسته شده بود. تراکتور خوب هم نتیجه گرفته بود و مرد اسپانیایی کار سختی داشت اما او با تغییراتی که با توجه به بضاعت و داشته‌هایش در تیم انجام داد، لیاقت و توانایی خود را ثابت کرد. فصل قبل تراکتور مهاجم نداشت […]

- از عرش تا فرش در ۶۲ دقیقه؛ پاشنه آشیل بازهم کار دست تراکتور داد/ بدترین بازی جوانی که دو ستاره پرسپولیس را نیمکت نشین کرد

وقتی پاکو خمس فصل قبل تراکتور را گرفت، این تیم با افکار بردیف بسته شده بود. تراکتور خوب هم نتیجه گرفته بود و مرد اسپانیایی کار سختی داشت اما او با تغییراتی که با توجه به بضاعت و داشته‌هایش در تیم انجام داد، لیاقت و توانایی خود را ثابت کرد. فصل قبل تراکتور مهاجم نداشت و دیدیم که خمس چطور رضا اسدی را به خط حمله فرستاد و از او یک مدعی آقای گلی ساخت. در شروع این فصل امیدوار بودیم که تراکتور مد نظر مرد اسپانیایی بسته شود و تیم خود او را ببینیم اما در همان هفته‌های نخست خمس در مصاحبه‌های مختلف اعلام کرد که این تیم او نیست!

همه حاشیه‌های ابتدایی فصل را به یاد دارید و قصد تکرار مکررات نداریم. نتیجه این شد که خمس دوباره دست به کار شد و مثل فصل قبل با جابه جایی بازیکنان نقاط ضعف تیمش را ترمیم کرد. تیمی که در شروع فصل ۲ مدافع چپ اسمی داشت (سعید آقایی و محمد نادری) وقتی در بازی‌های نخست از این منطقه ضربه خورد، با همان روش مخصوص مرد اسپانیایی پاشنه آشیل خود را ترمیم کرد.

سعید کریم آذر یک بازیکن جوان چندین متر در زمین به عقب آمد تا در پست غیر تخصصی دفاع چپ بازی کند. کریم آذر آنقدر خوب بود که مثل یک ستاره در تراکتور دور رفت درخشید و باعث شد همه به کلی محمد نادری را فراموش کنند. بازیکنی با سابقه بازی در استقلال و پرسپولیس که از لیگ حرفه‌ای ترکیه به ایران آمد تا به پیراهن تیم ملی برسد! سعید آقایی هم که فسخ قرارداد کرد و رفت، بازیکن سابق همین تراکتور، پرسپولیس و سپاهان! اما همین کریم آذر در مقابل پرسپولیس تا دقیقه ۶۲ در زمین بود و بدون هیچ رقیبی ضعیف‌ترین مهره میدان لقب گرفت. او در نیمه اول یک پاس گل مسلم به شهاب زاهدی داد و او را با پورحمیدی تک به تک کرد. از شانس خوب کریم آذر، زاهدی این روزها تمرکز ندارد و این توپ عالی را به بیرون زد.

نیمه دوم اما مشکلات کریم آذر ادامه داشت. پرسپولیس از منطقه چپ که منطقه بازی او بود به گل اول رسید و دانیال اسماعیلی فر به راحتی به تو زد. اما اوج بدشانسی او یک دقیقه بعد بود که در میانه میدان متوجه مهدی ترابی نشد و او توپ را از کریم آذر گرفت و به عالیشاه داد، خود استارت زد و تور دروازه تراکتور را برای بار دوم لرزاند. سعید کریم آذر بلافاصله بعد از این گل با مهدی عبدی تعویض شد. بدون شک این ضعیف‌ترین نمایش او در عمر ورزشی‌اش در لیگ برتر بود اما نباید فراموش کرد که او یک جوان است و حق اشتباه و تجربه کردن دارد. خوشبختانه خمس ثابت کرده به این سادگی پشت بازیکنانش را خالی نمی‌کند تقصیر باخت را گردن بازیکن نمی‌اندازد.

و کریم آذر جوان و همه جوانان هم باید از این تجربه استفاده و بدانند که در فوتبال هر روز باید برای بهتر شدن کوشید. حتی عملکرد درخشان این بازیکن در نیم فصل اول هم ضامنی برای نیم فصل دوم و موفقیت نبود….

منبع: خبـر ورزشی