به گزارش زیرنویس، شهنام نظرپور مربی تیم‌ملی شیرجه ایران با اشاره به اینکه قسمتی از سقف استخر استادیوم آزادی فروریخته و بین شیشه‌های دور تا دور استخر فاصله افتاده است، گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که در فصل سرما، دمای داخل استخر از بیرون سردتر است و گویی ملی‌پوشان در خیابان تمرین می‌کنند. شهنام […]

به گزارش زیرنویس، شهنام نظرپور مربی تیم‌ملی شیرجه ایران با اشاره به اینکه قسمتی از سقف استخر استادیوم آزادی فروریخته و بین شیشه‌های دور تا دور استخر فاصله افتاده است، گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که در فصل سرما، دمای داخل استخر از بیرون سردتر است و گویی ملی‌پوشان در خیابان تمرین می‌کنند.

شهنام نظرپور در مورد آخرین وضعیت استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی که شیرجه‌روهای ملی‌پوش ایران در آن تمرین می‌کنند، اظهار کرد: این استخر از نظر گرمایش اصلا وضعیت خوبی ندارد و از نظر فنی دچار فرسودگی شده و قسمتی از سقف استخر فرو ریخته و بین شیشه‌های دورتادور استخر فاصله افتاده است.

وی ادامه داد: زمانی که باران می‌بارد با توجه به اینکه قسمت‌هایی از سقف سوراخ است، این مسئله باعث می‌شود از قست‌های مختلف سقف به داخل آب بچکد و گویی ملی‌پوشان در خیابان تمرین می‌کنند و سرمای هوا نیز کاملا بر دمای داخل استخر تاثیر می‌گذارد.

مربی تیم‌ملی شیرجه ایران بیان کرد: به دلیل اینکه باید چند متر پایین بروید تا به استخر برسید، ‌بنابراین دمای داخل استخر پایین‌تر از دمای بیرون استخر است و همین مسئله کار ملی‌پوشان را سخت کرده است.

نظرپور با تاکید بر اینکه در شرایط اینچنینی کار شیرجه‌روها از شناگران و واترپلوئیست‌ها سخت‌تر است، گفت: برخلاف شناگران و واترپلوئیست‌ها که بیشتر زمان خود را در آب به سر می‌برند اما شیرجه‌روها صرفا چند ثانیه در آب هستند و بیشتر زمان تمرین را باید روی سکو و تخته دایو بگذرانند به همین دلیل باید مدت زمان بیشتری سرما را تحمل کنند.

وی افزود: این مسئله موجب می‌شود که شیرجه‌روها در سرما تمرین کنند و دچار گرفتگی عضلات، قفل شدن عضلات و آسیب‌های مختلف جسمی شوند و همین چند وقت پیش بود که کتف یکی از شیرجه‌روهای اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از جا در رفت و آسیبب دید.

مربی تیم‌ملی شیرجه ایران با بیان اینکه شرایط استخر قهرمانی آزادی به دلیل فرسودگی نامناسب شده است، اظهار کرد: متاسفانه شرایط استخر آزادی به گونه پیش رفته که باید با ادامه این وضعیت به صورت فصلی در استخر آزادی تمرین کنیم.

 

منبع خبر: رکنـا