به گزارش زیرنویس به نقل از انتخاب، یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن، از حمله موشکی و پهپادی این گروه شبه‌نظامی به یک کشتی بریتانیایی و یک ناوشکن آمریکایی خبر داد. سریع در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المسیره» گفت: «نیروی دریایی یمن با استفاده از چندین موشک ضدکشتی، عملیاتی را علیه کشتی بریتانیایی «آیسلندر» در خلیج […]

به گزارش زیرنویس به نقل از انتخاب، یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن، از حمله موشکی و پهپادی این گروه شبه‌نظامی به یک کشتی بریتانیایی و یک ناوشکن آمریکایی خبر داد.

سریع در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المسیره» گفت: «نیروی دریایی یمن با استفاده از چندین موشک ضدکشتی، عملیاتی را علیه کشتی بریتانیایی «آیسلندر» در خلیج عدن انجام داد و همچنین با استفاده از چندین پهپاد به یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ حمله کرد.»

وزارت خارجه فرانسه، روز پنج‌شنبه، گروه حوثی را مسئول تشدید تنش در دریای سرخ و پیامدهایی که این تشدید بر آزادی کشتیرانی و تجارت جهانی دارد، دانست.

از سوی دیگر یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبور کشتی‌هایی که به طور کلی یا جزئی متعلق به افراد یا نهادهای اسرائیلی هستند و یا حامل پرچم اسرائیل‌ است را از طریق دریای سرخ، خلیج عدن و دریای عرب، ممنوع می‌کند.

در این بیانیه همچنین گفته شده است که عبور کشتی‌های متعلق به افراد یا نهادهای آمریکایی یا بریتانیایی یا حامل پرچم‌های این دو کشور را ممنوع می‌کنیم.

تاکنون چندین کشتی در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفتند.