امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی همزمان با عذرخواهی در برنامه ی فوتبال برتر اما هیچ یک از نقدهای فنی صورت گرفته به تیم ملی را قبول نکرد و گفت فوتبال است دیگر، یک روز شانس با تیم همراه است و یک روز نه. بعد از هفته‌ها اما یکی از دستیاران امیر قلعه نویی دلیل […]

- دلیل شکست تیم ملی مقابل قطر از زبان یکی دیگر از مربیان!

امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی همزمان با عذرخواهی در برنامه ی فوتبال برتر اما هیچ یک از نقدهای فنی صورت گرفته به تیم ملی را قبول نکرد و گفت فوتبال است دیگر، یک روز شانس با تیم همراه است و یک روز نه.

بعد از هفته‌ها اما یکی از دستیاران امیر قلعه نویی دلیل شکست تیم ملی در برابر قطر را بازیکنان بر شمرد و در این باره گفت: «در بازی مقابل ژاپن و برد ارزشمند این تیم بازیکنان تمرکز کافی داشتند و آنها با این برد تصور می‌کردند به راحتی می‌توانند قطر را شکست دهند. وقتی گل اول را به قطر زدیم خیال شان راحت شد که در فینال خواهند بود. به اعتقاد من بازیکنان ما قطر را دست کم گرفته بودند. زمانی هم که گل خوردیم باور این مسئله برای آنها مشکل بود.»

حمید مطهری هم همانند امیر قلعه نویی نشان داد که دوست ندارد شکست تیم ملی در این دیدار را به مسایل فنی و کادر فنی تیم ملی ربط دهد. اگر گفته‌های این عضو از کادر فنی تیم ملی درست بوده باشد و بازیکنان به واقع حریف را دست کم گرفته باشند، باز هم مقصر کادر فنی تیم ملی است که نتوانسته بازیکنان را از نظر روحی و روانی برای این بازی آماده کند.

قطر سه گل به تیم  ملی زد و چند موقعیت خوب دیگر هم داشت. ایران هم البته دو گل زد و چند موقعیت خوب گلزنی دیگر هم به دست آورد. این دو توصیف نشان می‌دهد که قطر در برابر ایران خوب بازی کرد و ایده ی تاکتیکی درستی را در این بازی به نمایش گذاشت که اگر این کار را نمی‌کرد نمی‌توانست سه بار به گل برسد. در نقطه ی مقابل به طور حتم ایده‌های تاکتیکی امیر قلعه نویی برای این بازی ایراداتی داشت که منجر به پیروزی تیم ملی نشد. یک ایراد همین که حمید مطهری می‌گوید. تیم  ملی از نظر روحی و روانی برای این بازی آماده نشد و تصور می‌کرد، به راحتی قطر را شکست می‌دهد.

به هر صورت بعد از مدت‌ها دلیل شکست تیم ملی در برابر قطر مشخص شد. از نگاه یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی مقصر بازیکنان بودند که بازیکنان تیم حریف را دست کم گرفتند. دریغ از یک ایراد از سوی کادر فنی تیم ملی!

منبع: خبـر ورزشی