محمود شهرام فرد پیست اسکی تاریکدره در منطقه گنجنامه و در دامنه کوههای الوند واقع شده است. این پیست به دلیل نزدیکی به مرکز شهر همدان و همچنین امکانات و خدمات پیشرفته همیشه مورد استقبال اسکی بازان سراسر کشور در فصل زمستان و ابتدای بهار بوده است. امسال به دلیل بارش های خوب چند روز […]

- پیست اسکی تاریک دره همدان به روی علاقمندان این رشته بازگشایی شد

محمود شهرام فرد

پیست اسکی تاریکدره در منطقه گنجنامه و در دامنه کوههای الوند واقع شده است.

این پیست به دلیل نزدیکی به مرکز شهر همدان و همچنین امکانات و خدمات پیشرفته همیشه مورد استقبال اسکی بازان سراسر کشور در فصل زمستان و ابتدای بهار بوده است.

امسال به دلیل بارش های خوب چند روز گذشته و بعد از چندین سال تعطیلی در روزهای اخیر آماده سازی و مجددا جهت استفاده علاقمندان این رشته بازگشایی و مورد استفاده اسکی بازان از سراسر کشور قرار گرفته است.

این پیست اسکی رسماً در سال ۱۳۶۴ مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌ و با سه دستگاه تله اسکی در خدمت علاقمندان این ورزش است.
در حال حاضر این پیست مجهز به سالن غذاخوری، خوابگاه و سایر امکانات موردنیاز یک اجتماع حدود ۵۰۰ نفره را دارد.
ارتفاع پیست اسکی تاریک دره از ۲۴۵۰ متر شروع شده و حداکثر تا ۳۰۰۰ متری ادامه دارد و از لحاظ دسترسی نزدیکترین پیست اسکی در کشور به نقطه شهری می‌باشد و در فصل تابستان دارای پیست چمن نیز هست.
این پست معمولا از آذر ماه تا فروردین ماه مورد استفاده قرار می گیرد و بلندترین قله نزدیک به این پیست اسکی، قله تاریک دره با ارتفاع ۳۴۱۳ متر می باشد.
همچنین از نظر شرایط آب و هوایی این پیست زمستان های بسیار پر برف و سرد و تابستان های بسیار خنک و هوای مطبوعی دارد ریزش برف در این پیست از آبان ماه آغاز و تا فروردین ماه ادامه دارد.

منبع: خبـرآنلاین