جنگنده های رژیم صهیونیستی منازل مردم در مناطق مرکزی نوار غزه را به شدت بمباران کردند. بر اساس این گزارش، منازل مردم در دیرالبلح و  اردوگاه المغازی هدف حملات اشغالگران قرار گرفت که به شهید و زخمی شدن دهها نفر از مردم بیگناه منجر شده است. همزمان با ادامه بمباران مناطق مختلف نوار غزه، نظامیان […]

جنگنده های رژیم صهیونیستی منازل مردم در مناطق مرکزی نوار غزه را به شدت بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، منازل مردم در دیرالبلح و  اردوگاه المغازی هدف حملات اشغالگران قرار گرفت که به شهید و زخمی شدن دهها نفر از مردم بیگناه منجر شده است.

همزمان با ادامه بمباران مناطق مختلف نوار غزه، نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرک بیت فوریک در شرق نابلس، منطقه المرج در شهر قلقیلیه، روستای عربونه در شمال شرقی جنین و روستای التوانه در جنوب الخلیل واقع در کرانه باختری حمله کردند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنین در اولین دقایق بامداد، مناطقی در جنوب لبنان را بمباران کردند.

ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس غزه در پاریس

یک مقام اعلام کرد که این جنبش در انتظار دریافت پیشنهادات جدید برای آتش‌بس در غزه از سوی یک منبع مطلع به خبرگزاری رویترز اعلام کرد مذاکرات هر یک از میانجی‌گران – آمریکا، مصر و قطر – بر سر آتش‌بس در غزه به طور جداگانه با رئیس سرویس اطلاعاتی موساد آغاز شده است.

این منبع مطلع در رابطه با آغاز مذاکرات جدی درخصوص برقراری آتش‌بس در غزه ابراز خوشبینی کرد.

۲ منبع مصری که می‌خواستند ناشناس باقی بمانند عنوان کردند که «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر که روز گذشته دیداری با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس داشته، برای مذاکره با مقامات صهیونیستی راهی پاریس خواهد شد.

مقام مطلع حماس که می‌خواسته نام او  فاش نشود عنوان کرد که این جنبش در دیدار با مصری‌ها هیچ پیشنهاد جدیدی ارائه نداده‌ اما انتظار بازگشت میانجی‌گران از مذاکرات با رژیم صهیونیستی را می‌کشد.

او گفت: ما با آن‌ها صحبت کردیم و منتظر بازگشت آن‌ها از پاریس خواهیم ماند.

اردن: جنایات وحشیانه اسرائیل در غزه قابل وصف نیست

 وزیر امور خارجه اردن گفت رژیم صهیونیستی در نوار غزه مرتکب نسل‌کشی شده و زندگی بیش از ۲.۳ میلیون فلسطینی را نابود کرده است.

«ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن در سخنانی عنوان کرد جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در نوار غزه قابل وصف نیست.

الصفدی تأکید کرد نیم میلیون فلسطینی در نوار غزه به خاطر گرسنگی با خطر مرگ مواجه هستند و در بدترین حالت قطحی قرار دارند.

وی افزود: «تجاوزات و اقدامات تروریستی شهرک‌نشینان رو به افزایش است و قربانیان این جنایات فلسطینیان بی‌گناه هستند».

۴ حمله آمریکا و انگلیس به غرب یمن

جنگنده‌های آمریکا و انگلیس عصر امروز ۴ حمله به منطقه «الجبانه» در شمال شهر الحدیده انجام دادند.

آمریکا و انگلیس در تجاوزی جدید منطقه الجبانه در شمال شهر الحدیده را در ۴ نوبت انجام دادند.

متجاوزان آمریکایی-انگلیسی هم مناطقی از استان الحدیده یمن را هدف قرار دادند.

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ، طی چند روز اخیر بارها مواضع ارتش یمن را مورد حمله قرار داده‌اند.

ارتش یمن اعلام کرده، تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه، در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین، همچنان به حملات خود علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ادامه می‌دهد.

تظاهرات در نیویورک برای آتش‌بس در غزه

در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در مقر کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی و مقابل دفتر سناتورهایی که از این گروه لابی‌گری پول دریافت کرده بودند، تجمع کردند.

شماری از تظاهرکنندگانی که در اعتراضی مسالمت‌آمیز در درون ساختمانی که دفاتر سناتورها کریستن جیلی‌برند و چاک شومر در آن قرار دارد، بازداشت شدند.

این تظاهرکنندگان با به تن داشتن لباس سیاهی که بر روی آن «آتش‌بس، همین حالا» نوشته شده بود، از سناتورها خواستند تا حمایت مالی از نسل‌کشی را متوقف کنند.

آن‌ها در برابر آسانسورهای این ساختمان نشسته و تا زمان فرارسیدن پلیس، به شعار دادن پرداختند.

یکی از طراحان این تظاهرات عنوان کرد که مردم هرکاری از دست‌شان برمی‌آمده برای متوقف کردن هم‌دستی آمریکا در جنایات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها انجام داده‌اند اما آن‌ها تاکنون گوش‌شان به این حرف‌ها بدهکار نبوده است.

تظاهرکنندگان یمنی علیه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

تظاهرکنندگان یمنی مطابق جمعه‌های گذشته نیز در صعده، ریمه و مأرب با برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه، از ارتش یمن خواستند حملات نظامی بیشتری را علیه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی انجام دهد.

تظاهرکنندگان یمنی در صعده، ریمه و مأرب بر ثبات موضع یمن در قبال مسئله فلسطین و آماده باش و بسیج عمومی برای پیوستن به فلسطینی‌ها برای جنگ با دشمن صهیونیستی و آزادی مسجد الاقصی تأکید کردند.

به نقل از المسیره، تظاهرکنندگان یمنی کشتار مردم غزه توسط صهیونیست‌ها و مواضع شرم آور اعراب را محکوم کردند.

آن‌ها خواهان حملات نظامی بیشتری علیه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی شدند.

تظاهرکنندگان یمنی عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را تبریک گفتند.

 راهپیمایی‌هایی نیز در صنعا و استان‌های الحدیده، ذمار، إب، عمران، تعز و حجه در حمایت از پایداری ملت فلسطین برگزار شد.

این تظاهرات در حمایت از عملیات نیروهای مسلح یمن صورت می‌گیرد.

بلینکن: غزه نباید اشغال شود

وزیر امور خارجه آمریکا گفت برنامه اخیر رژیم صهیونیستی برای ساخت ۳۳۰۰ واحد شهرکی جدید در کرانه باختری اشغالی باعث «مایوس شدن» واشنگتن شده است.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی با «دیانا موندینو» وزیر امور خارجه آرژانتین در شهر بوئنوس‌آیرس و در واکنش به گزارش اخیر رسانه‌های عبری مبنی بر اینکه کابینه رژیم صهیونیستی قصد ساخت بیش از ۳۰۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را دارد، گفت: «ما این گزارش‌ها را دیده‌ایم و باید بگویم که این اعلامیه ما را مایوس کرد. »

همچنین  به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، بلینکن با یادآوری «اصول اساسی» تعیین شده از سوی آمریکا پیرامون آینده غزه گفت: «نباید اشغال مجدد غزه توسط اسرائیل وجود داشته باشد و اندازه خاک غزه کاهش یابد. »

وی اظهار داشت: «همزمان ما کشورهای زیادی را در منطقه داریم که روی طرح برای غزه پس از جنگ با یکدیگر کار می کنند. و من زمانی را کنار برخی از متحدان عرب ما از جمله در حاشیه اجلاس اخیر گروه ۲۰ سپری کردم. »

بلینکن گفت این طرح «مطلقا لازم» است اما «باید مطابق با اصول اساسی که از نظر من خیلی کشورها با آنها درباره آینده غزه موافق هستند باشد.»

اسرائیل  قادر به حمله به لبنان نیست

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی اذعان کرد که ارتش این رژیم بر خلاف تهدیداتش قادر به حمله به لبنان نیست.

به گزارش المیادین، کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد، ارتش (رژیم) اسرائیل قادر به حمله به لبنان، ایجاد کمربند تا رودخانه اللیطانی و حذف اعضای حزب الله که در آن مناطق زندگی می‌کنند، نیست.

رزمندگان مقاومت لبنان از روز هشتم اکتبر (۱۶ مهر) و تنها یک روز پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در غزه وارد رویارویی با دشمن صهیونیستی شده‌اند، حزب‌الله لبنان از این تاریخ و در امتداد بیش از یکصد کیلومتر، بارها مواضع اشغالگران را هدف قرار داده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

از سوی دیگر روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که بیشتر شبکه تونل‌های حماس دست نخورده باقی مانده است.

بر اساس این گزارش، (رژیم) اسرائیل نمی‌تواند به هدف خود برای از بین بردن توان نظامی حماس دست یابد و حداقل پنج هزار جنگجوی حماس در شمال نوار غزه باقی مانده‌اند.

شکست حماس کماکان دور از دسترس اسرائیل است

بیش از ۲۹۵۰۰ نفر در جنگی که اسرائیل بعد از عملیات «طوفان‌الاقصی» در ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) آغاز کرده جان باخته‌اند.

 حملات بی‌امان اسرائیل در غزه محله‌های زیادی را با خاک یکسان، خانواده‌های کثیری را داغدار، کودکان فراوانی را یتیم و نزدیک به ۱.۷ از ساکنان این باریکه محصور را آواره کرده است. در شرایطی که نحوه رفتار اسرائیل در جنگ به موضوعی برای نگرانی‌های فزاینده در جامعه جهانی تبدیل شده ارتش اسرائیل بر اساس ارزیابی‌های داخلی خود معتقد است ضربه‌ای کاری به جنبش حماس وارد کرده و توانسته علاوه بر کشتن فرماندهان و تخریب تونل‌های این گروه در غزه سلاح‌های آنها را غصب کند. با وجود این، روزنامه بر اساس مصاحبه با جمعی از مقام‌های امنیتی فعلی و سابق اسرائیل گزارش داده که هدف اعلام‌شده «بنیامین نتانیاهو» برای این جنگ کماکان دور از دسترس اسرائیل قرار دارد. منابع مورد استناد نیویورک‌تایمز پیش‌بینی می‌کنند که شکست و نابودی حماس مستلزم عملیاتی طولانی‌مدت و ادامه‌دار است.

یک مقام اطلاعاتی ارتش اسرائیل که خواسته نامش فاش نشود گفت که اسرائیل در حال پیشبرد یک عملیات جامع برای از بین بردن توانمندی‌های نظامی حماس است.

وی گفت: «آیا این ممکن است که این مأموریت برای فرزندان من باقی بماند؟ پاسخ مثبت است.»

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که از نظر آنها عملیات‌های اسرائیل در غزه توانمندی‌های حماس را محدود کرده اما اسرائیل در آینده‌ی قابل پیش‌بینی قادر به از بین بردن توانمندی‌های نظامی این گروه نخواهد بود.

گفتنی است ، مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

منبع خبر: رکنـا