مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گذر امواج متناوب سرد و ناپایدار از امروز بعدازظهر، اظهار داشت: فعالیت این امواج تا اواخر هفته جاری ادامه خواهد داشت. وی افزود: از بعد از ظهر امروز شنبه آسمان ابرناک و مه آلود می‌شود و به تدریج بارش برف و باران (در ابتدا باران […]

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گذر امواج متناوب سرد و ناپایدار از امروز بعدازظهر، اظهار داشت: فعالیت این امواج تا اواخر هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از بعد از ظهر امروز شنبه آسمان ابرناک و مه آلود می‌شود و به تدریج بارش برف و باران (در ابتدا باران و سپس برف در بیشتر مناطق)، وزش تند باد موقتی و کاهش محسوس دما و یخبندان را انتظار داریم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: این سامانه فعالیت خود را ابتدا از مناطق غربی آغاز می‌کند و به تدریج سراسر استان را فرا خواهد گرفت.

به گفته معتمدی، اوج فعالیت این سامانه از شامگاه امروز تا اواخر دو شنبه و در نیمه غربی و شمال و مناطق مرکزی استان خواهد بود.

وی ادامه داد: لغزندگی و یخبندان، مه آلودگی و کاهش دید، کولاک برف و اختلال در تردد با فعالیت این سامانه دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش ۲ تا چهار درجه‌ای دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش رو خبر داد و گفت: روز یکشنبه کاهش دما محسوس‌تر خواهد بود.

معتمدی افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۴ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به دمای صفر درجه می‌رسد.

وی اضافه کرد: بوئین میاندشت با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس زیر صفر و خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۰ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان خواهند بود.

منبع: مـهر