به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شنبه شب در دیدار با تعدادی از نخبگان استان اظهار کرد: امنیت امروز کشور را مرهون خون شهدا هستیم و همواره باید شکرگزار خداوند باشیم. وی ادامه داد: به دست توانای مردم و جوانان ما کارهای بزرگی در کشور انجام شده است. وی با اشاره به […]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شنبه شب در دیدار با تعدادی از نخبگان استان اظهار کرد: امنیت امروز کشور را مرهون خون شهدا هستیم و همواره باید شکرگزار خداوند باشیم.

وی ادامه داد: به دست توانای مردم و جوانان ما کارهای بزرگی در کشور انجام شده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر کشور بیان کرد: دشمنان می‌خواستند تولید در کشور رشد نداشته باشد اما اکنون شاهد رشد تولید، رشد سرمایه ثابت و رشد تجارت هستیم.

وی عنوان کرد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۵ هزار شرکت به ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان افزایش پیدا کرده و صادرات دانش بنیان ما از دو میلیارد دلار عبور کرده است.

وی عنوان کرد: آنچه امروز برای ما ضرورت دارد کادرسازی تحول گرا است و کار باید دست کسانی باشد که تحول خواه و تحول گرا باشند و وضع موجود را به وضع مطلوب برسانند.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید روحیه ما می‌توانیم در کشور تقویت شود، افزود: در بدنه دستگاه‌ها نیروهایی وجود دارد که تحولی نیستند باید در زمینه کادرسازی با برنامه حرکت کنیم.

رئیسی با بیان اینکه باید کارها در حوزه‌های مختلف دنبال شود، عنوان کرد: بیش از ۷ هزار واحد تولید تعطیل و نیمه تعطیل طی دو سال گذشته احیا شده است.

وی بیان داشت: ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی در کشور داشتیم که مشکل ۳۶۰۰ روستا تا کنون و با حرکت نیروهای جهادی حل شده است.

رئیسی تاکید کرد: ما کشور ثروتمندی هستیم و عقب ماندگی‌های دهه قبل را باید و می‌شود جبران کرد.

وی با اذعان به اینکه هویت وابستگی به انقلاب برای خودم قائل هستم، گفت: برای حل مشکلات باید اتکا به خدا و اعتماد به نفس داشته باشیم و به داشته‌هایم باید اعتماد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئله مسکن و مسکن سازی باید با قوت دنبال شود، بیان داشت: مصوبات سفرهای استانی برای تحقق حتماً دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه کادر سازی در استان بسیار اهمیت دارد، افزود: معتقدم نیروی متدین و کارآمد و نیروی اثرگذار خوبی می‌تواند در خراسان جنوبی تربیت شود.

به گفته وی جاهایی که در کشور به این نیروها برخوردیم دیدیم که متدین و اثرگذار هستند.

رئیسی در زمینه گفتمان و گفتمان سازی هم گفت: گفتمان باید در دل‌ها جای بگیرد و گفتمان دولت گفتمان امام و رهبری است.

وی با بیان اینکه عزت ما در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب است، بیان داشت: تمام افراد تلاش کنند این سند اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه، فرهیختگان، طلبه‌ها و چهره‌های اشنای به کار و رسانه‌ها باید مطالبه گر باشند، گفت: مطالبه باید همراه با راهکار باشد.

وی با بیان اینکه هرکجا همت شده کارهای بزرگی در کشور به سرانجام رسیده است، ادامه داد: دشمن به دنبال ناامید کردن است اما به فرموده شهدا و رهبری و حاج قاسم ما می‌توانیم و نباید فریب دشمن را خورد.

وی با بیان اینکه حضور میلیونی در انتخابات امنیت ساز، تمدن ساز و پیش برنده کشور در عرصه‌های مختلف است، اضافه کرد: خراسان جنوبی در صحنه انتخابات و حضور در میدان انتخابات همواره برگ برنده‌ای در کشور داشته است.

کاندیدای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی عزتمند است، گفت: با تحول آفرینی خیلی کارها می‌توان انجام داد و می‌توانیم در جایگاه برتری در جهان باشیم.

رئیسی با بیان اینکه خشکسالی مشکلات جدی برای استان خراسان جنوبی ایجاد کرده است، گفت: در این استان زمینه و ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد و کارهای خوبی هم انجام شده اما هنوز کارهای بسیاری هم باید انجام شود.

منبع: مـهر