دیگر خسته شدیم از بس درباره الفبای فوتبال حرفه‌ای و حرفه‌ای بودن و حرفه‌ای‌گری حرف زدیم. به قول ناصر حجازی ما فقط شماره‌هایمان را انگلیسی کردیم و در فرهنگ و افکار کماکان به ماقبل تاریخ و ماقبل آماتوریسم تعلق داریم! فقط یک لحظه به همین خبر اخیر نگاه کنید؛ «باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای رسمی به […]

- ماجرای تازه شهاب زاهدی و پرسپولیس؛ فوتبال حرفه‌ای با رفتار ماقبل آماتور/ قهر کن و سر تمرین نرو تا رضایت بگیری!

دیگر خسته شدیم از بس درباره الفبای فوتبال حرفه‌ای و حرفه‌ای بودن و حرفه‌ای‌گری حرف زدیم. به قول ناصر حجازی ما فقط شماره‌هایمان را انگلیسی کردیم و در فرهنگ و افکار کماکان به ماقبل تاریخ و ماقبل آماتوریسم تعلق داریم!

فقط یک لحظه به همین خبر اخیر نگاه کنید؛ «باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای رسمی به باشگاه ذوب‌آهن خواستار جذب محمدجواد محمدی، مهاجم این تیم، شده تا پس از آن با درخواست زاهدی برای جدایی موافقت کند. شهاب زاهدی مهاجم پرسپولیس که قصد جدایی دارد، در تمرینات این تیم پس از پیروزی مقابل تراکتور شرکت نکرده است.»

در زیرنویس همین چند روز قبل نوشتیم که از شهاب زاهدی دیگر برای پرسپولیس مهاجم در نمی‌آید. نوشتیم که چه بهتر که او ترانسفر شود و باشگاه پرسپولیس با مبلغ دریافتی از این انتقال سر و سامانی به وضع خود بدهد و خریدهای جدید داشته باشد. نوشتیم که در فوتبال حرفه‌ای حتی بزرگترین بازیکنان و مربیان ممکن است به دلایل مختلف در یک باشگاه جواب ندهند. قرار نیست دنیا به آخر برسد. آن مربی و بازیکن به جای دیگر می‌روند و به فوتبال خود ادامه می‌دهند و آن تیم هم به راه خود می‌رود.

پرسپولیس باشگاه بزرگی است و حتی رفتن نامدارترین اسطوره‌ها نیز جایگاه این تیم را تخریب نکرده است. از این تیم از امثال علی پروین تا علی دایی بودند و رفتند اما پرسپولیس همیشه مانده و این دقیقاً مسئولیت مدیران و مسئولان فعلی تیم است که مراقب جایگاه این تیم بزرگ باشند. واقعا چطور می‌شود که یک بازیکن با وجود داشتن قرارداد حرفه‌ای و دریافت پول حرفه‌ای این گونه آماتور رفتار کند؟ متاسفانه این مشکل تنها محدود به پرسپولیس هم نیست و طی همین دو هفته اخیر ستاره نامدار یک تیم شهرستانی آنقدر سر تمرین نرفت تا رضایتش را گرفت.

باشگاه پرسپولیس بازیکنی را می خواست که در مورد او هم هفته قبل گفته شد با نرفتن سر تمرین به باشگاه اعلام کرده که قصد رفتن دارد و رضایت می‌خواهد! در فوتبال آماتوری در دهه ۶۰ بازیکنان با قهر کردن از تمرین نارضایتی خود را نشان می‌دادند. بازیکنی که می‌خواست برود این گونه به مربی و بزرگان تیمش نشان می‌داد که دلش با تیم نیست اما آن زمان که نه قراردادی وجود داشت و نه پولی و همه چیز رفاقتی بود و معرفتی! و در نهایت با یک جلسه دوستانه و با پادرمیانی همه با هم آشتی می‌کردند! اما حالا چه طور ممکن است بازیکن حرفه‌ای با داشتن قرارداد حرفه‌ای که خیلی راحت آن را به فیفا می‌برد و باشگاه را محکوم می‌کند، از تعهدات خود نسبت به باشگاه سر باز بزند و هیچ اتفاقی هم نیفتد؟ تازه به خواسته اش هم برسد؟!

متاسفانه حتماً این رفتارها جواب داده که هنوز تکرار می‌شود. اما از یک جایی یک روز باید جلوی روند غلط را گرفت.

بیشتر بخوانید: ۲۴ ساعت حساس در انتظار پرسپولیس/ کار سخت درویش در ساعات پیش‌رو

منبع: خبـر ورزشی