به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین […]

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ظهر امروز با صدور هشدار زرد در خصوص ادامه فعالیت سامانه بارشی اعلام کرد که از روز چهارشنبه تا اوایل روز جمعه (۹ تا ۱۱ اسفندماه) با تقویت این سامانه، موج بارش‌های جدید مناطق مختلف استان را فرا خواهد گرفت.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان از روز چهارشنبه مجدد بارش برف، مه آلودی هوا و کاهش دید، افت دما و گاهی وزش باد موقتی در سراسر استان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویی، انارک، بادرود، بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خور و بیابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت آباد)، زواره، سمیرم، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز، ورزنه پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به وقوع اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، یخ‌زدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، انسداد گردنه‌های مسیرهای برف‌گیر، کاهش دید و احتمال ریزش بهمن هشدار داده و توصیه کرده است که هم استانی‌ها تا پایان هفته از سفرهای غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برف گیر پرهیز کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی تاکید کرده است.

ماندگاری توده هوای سرد تا ۱۱ اسفند

هواشناسی استان اصفهان همچنین درخصوص ماندگاری توده هوای سرد، یخبندان معابر عمومی و جاده‌ها، افزایش مصرف حامل‌های انرژی در همه مناطق استان به ویژه نیمه شمالی و غربی اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویی، انارک، بادرود، بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خور و بیابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت آباد)، زواره، سمیرم، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز، ورزنه هشدار داده است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان ضمن هشدار درخصوص احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، افزایش قابل توجه حامل‌های انرژی، سرمازدگی و یخبندان معابر عمومی و جاده‌ها بر لزوم کنترل دمای گلخانه‌ها و مراغداری‌ها، انجام تدابیر پیشگیرانه، مدیریت بهینه در مصرف حامل انرژی تاکید کرده است.

منبع: مـهر