استقلال در صورت بردن این بازی قدم بسیار موثری برای قهرمانی در لیگ بیست و سوم بر خواهد داشت و سپاهان هم برای جبران ناکامی‌های متوالی خود هیچ چاره‌ای غیر از این ندارد که به نیت پیروزی وارد زمین شود چون حتی مساوی هم کمک چندانی به ژوزه مورایس و شاگردانش نخواهد کرد. از طرف […]

- خداحافظی مورایس با بدرقه استقلالی‌ها/ نکونام طلسم مجیدی را می‌شکند؟

استقلال در صورت بردن این بازی قدم بسیار موثری برای قهرمانی در لیگ بیست و سوم بر خواهد داشت و سپاهان هم برای جبران ناکامی‌های متوالی خود هیچ چاره‌ای غیر از این ندارد که به نیت پیروزی وارد زمین شود چون حتی مساوی هم کمک چندانی به ژوزه مورایس و شاگردانش نخواهد کرد. از طرف دیگر، پرسپولیس تمام قد حواس خودش را معطوف به این بازی کرده و به تساوی رسیدن استقلال و سپاهان برایش حکم یک اتفاق بسیار شیرین را خواهد داشت چون اگر این دو مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی هر دو امتیاز از کف بدهند، شرایط مدافع عنوان قهرمانی برای رسیدن به بالای جدول البته در صورت بردن ذوب آهن به مراتب بهتر خواهد شد.

شکستن طلسم ناکامی

اگرچه استقلال هم اکنون صدر نشین رقابت‌های لیگ برتر تلقی می‌شود ولی نباید فراموش کنیم که این تیم تا اینجای کار فقط یک شکست را تجربه کرده که آن هم در هفته سوم مقابل همین سپاهان بوده است. از طرف دیگر، استقلال تحت هدایت ریکاردو ساپینتو نیز فصل گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت مغلوب سپاهان شد و در حال حاضر ژوزه مورایس تنها سرمربی شاغل در لیگ برتر ایران محسوب می‌شود که رکورد ۳ بازی متوالی و سه پیروزی متوالی مقابل استقلال را دارد. رکوردی که جواد نکونام برای بالا بردن ضریب احتمال قهرمانی تیمش باید آن را در ورزشگاه آزادی بشکند و استقلال را از شر شکست‌های متوالی برابر سپاهان نجات بدهد.

رسیدن به فرهاد مجیدی

در میان سرمربیان استقلال، فرهاد مجیدی آخرین فردی بوده که توانسته سپاهان را شکست بدهد و اتفاقاً آن پیروزی در همین ورزشگاه آزادی رقم خورده است. استقلال بیست و سوم آذر سال ۱۴۰۰ در دور رفت لیگ بیست و یکم توانست سپاهان را با اتکا بر گل جعفر سلمانی شکست بدهد و فرهاد مجیدی پیروزی ارزشمندی را مقابل محرم نویدکیا و شاگردانش جشن گرفت. بازی برگشت دو تیم در اصفهان هم با مساوی خاتمه یافت تا آبی‌پوشان به واسطه نباختن در آن مسابقه به قهرمانی در لیگ مذکور نزدیک‌تر شوند و در نهایت بدون حتی یک شکست فاتح آن مسابقات گردند.

خداحافظی با امضای نکونام

اگر استقلال در ورزشگاه آزادی مغلوب شود، انگیزه سپاهان برای رسیدن به صدر جدول با توجه به دو بازی معوقه‌ای که دارد، بسیار بیشتر خواهد شد و همانطور که نوشتیم نتیجه مساوی هم لطف بزرگ هر دو تیم به پرسپولیس خواهد بود ولی اگر آبی پوشان پایتخت بتوانند با استفاده از مزیت میزبانی مسابقه را به سود خودشان تمام کنند، آنگاه با توجه به شرایط روحی سپاهان و شکست‌های متوالی این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، حداقل به لحاظ روانی می‌توان سپاهان را از کورس قهرمانی کاملاً دور شده تلقی کرد چون باختن به استقلال شرایطی را ایجاد می‌کند که سپاهان حتی در صورت پیروزی در هر دو بازی معوقه خودش باز هم به صدر جدول نخواهد رسید و قاعده فوتبال می‌گوید شکست خوردن مقابل یکی از مدعیان مستقیم قهرمانی و تداوم ناکامی‌های چند ماه اخیر می تواند به لحاظ روحی ضربه بزرگی به زردپوشان اصفهانی بزند. در واقع پیروزی استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل سپاهان از نظر فوتبالی حکم خداحافظی ژوزه مورایس با قهرمانی این فصل را خواهد داشت مگر اینکه اتفاقات عجیب و غریبی رخ بدهد.

منبع: خبـر ورزشی