فهرست جامع نیروهای انقلاب اسلامی اعلام شد
فهرست جامع نیروهای انقلاب اسلامی اعلام شد

فهرست جامع نیروهای انقلاب اسلامی اعضای خود را معرفی کرد. در این فهرست، ۳۰نفر برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس معرفی گردیده‌اند. در بیانیه اعلام موجودیت این تشکیلات آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمعه یازدهم اسفندماه، بزنگاه دیگری برای انقلاب اسلامی شکوهمند مردم […]

- فهرست جامع نیروهای انقلاب اسلامی اعلام شد

فهرست جامع نیروهای انقلاب اسلامی اعضای خود را معرفی کرد.

در این فهرست، ۳۰نفر برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس معرفی گردیده‌اند. در بیانیه اعلام موجودیت این تشکیلات آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

جمعه یازدهم اسفندماه، بزنگاه دیگری برای انقلاب اسلامی شکوهمند مردم ایران با تقارن دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است. خوشبختانه در انتخابات خبرگان، جریانات انقلابی بر اساس تأیید و معرفی دو گروه اصلی مرجع یعنی جامعه روحانیت و جامعه مدرسین به وحدت نسبی قابل قبولی دست یافته‌اند، اما تکثر و تشتت در فهرست‌های معرفی شده برای انتخابات مجلس، باعث سرگشتگی جریان انقلابی مردم تهران شده است. افتراق بین گروه‌ها و در برخی موارد، غلبه نگاه سیاسی و کم‌توجهی به شایسته‌سالاری در تهیه فهرست‌ها باعث شده عموم مردم به هیچ‌یک از فهرست‌های موجود اعتماد نکنند و آن‌ها را نماینده تفکر و مشی خود ندانند.

در برخی موارد، صِرف وفاداری به یک شخص باعث قرارگیری افراد در فهرست‌ها شده و از سوی دیگر، عموم انقلابیون تهران از شانا و جمنا و امثالهم عبور کرده‌اند و اعتمادی به این مجموعه‌ها که عمدتا با ساز و کار شرکت سهامی بسته می‌شوند، ندارند.
جمعی از چهره‌های خوشنام جریان انقلاب، اقدام به گردآوری فهرستی ۳۰نفره از نامزدها برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس کرده‌اند که از چند صافی مهم عبور کرده‌اند:
اولا فهرست جامع نیروهای انقلاب اسلامی، فهرستی حزبی و جناحی نیست و چهره‌هایی انتخاب کرده که از اغلب جریان‌ها و فهرست‌های موجود، چهره‌های متخصص و مفید برای نهاد قانون‌گذاری را برگزیده است.
ثانیا پیرامون هیچ‌یک از افراد فهرست جامع، هیچ شائبه‌ای از فساد وجود ندارد و همه از چهره‌های فسادستیز جریان‌های مختلفند. در گزینش افراد فهرست، ساعت‌ها بررسی انجام شده و علاوه بر صلاحیت‌های عمومی و حداقلی که از سوی دستگاه‌های نظارتی و شورای محترم نگهبان به عمل آمده، تأمل و گزینش مضاعفی صورت گرفته و از فیلترهای قوی‌تری عبور کرده‌اند.
ثالثا آن دسته از افراد فهرست که در مجلس اخیر نماینده بوده‌اند، کاملا کارنامه روشنی دارند و آرای خود را در سامانه شفافیت رسما اعلام کرده‌اند.
رابعا چهار اصل پایبندی به قانون اساسی، تأکید بر پیروی از خط امام و منویات مقام معظم رهبری، موضع صحیح در فتنه‌های دو دهه اخیر و پرهیز از هرگونه فعالیت سیاسی و اقتصادی مسئله‌دار در گزینش افراد این فهرست، از شاخص‌های اصلی بوده است و از این منظر، کاملا مورد تأییدند.

فهرست جامع نیروهای انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
۱. مرتضی آقاطهرانی
۲. ⁠اسماعیل کوثری
۳. ⁠محسن پیرهادی
۴. ⁠محمدجواد حاجی حسینی
۵. ⁠مالک شریعتی
۶. ⁠اقبال شاکری
۷. ⁠زهره الهیان
۸. ⁠احمد نادری
۹. ⁠مجتبی رضاخواه
۱۰. ⁠صادق خلیلیان
۱۱. ⁠زهره طبیب‌زاده نوری
۱۲. ⁠سیدمحمود نبویان
۱۳. ⁠سید محمد آقامیری
۱۴. ⁠محمود ایلخان
۱۵. ⁠محمد خوش‌چهره
۱۶. ⁠مهدی شریفیان
۱۷. فاطمه آلیا
۱۸. ⁠منوچهر متکی
۱۹. ⁠مجتبی رحماندوست
۲۰. ⁠سید علی یزدی‌خواه
۲۱. ⁠لاله افتخاری
۲۲. ⁠حمید شاه‌آبادی
۲۳. ⁠ابوالفضل روحانی
۲۴. ⁠علی عباسپور
۲۵. ⁠علی خضریان
۲۶. ⁠حسین نجابت
۲۷. ⁠فاطمه قاسمپور
۲۸. ⁠حسن حمیدزاده
۲۹. ⁠ابراهیم عزیزی
۳۰. ⁠حسین صمصامی

منبع: اطلاعات انلاین