به گزارش زیرنویس، حجت الاسلام محمدسعید مهدوی کنی ، عضو جامعه روحانیت مبارز و عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق (ع) در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌ های ایران با حضور در غرفه زیرنویس، با بیان اینکه امید است فرصت هایی همچون نمایشگاه رسانه های ایران مستمر باشد و وقفه سال های گذشته تکرار نشود، […]

به گزارش زیرنویس، حجت الاسلام محمدسعید مهدوی کنی ، عضو جامعه روحانیت مبارز و عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق (ع) در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌ های ایران با حضور در غرفه زیرنویس، با بیان اینکه امید است فرصت هایی همچون نمایشگاه رسانه های ایران مستمر باشد و وقفه سال های گذشته تکرار نشود، درخصوص شرکت در انتخابات مجلس گفت: قبل از ثبت نام، میزان مشارکت ها قابل حدس نبود، لذا با نظر جامعه روحانیت مبارز ثبت نام تعدادی از افراد صورت گرفت و تکلیفی هم برای من شد و من هم ثبت نام کردم و باعث افتخار من است.

جامعه روحانیت مبارز مستقل لیست نمی دهد

عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق (ع) در پاسخ به این سوال که آیا جامعه روحانیت مبارز لیست مستقلی داده است؟ گفت: جامعه روحانیت مبارز به دنبال ایجاد یک همگرایی میان نیروهای انقلاب و اصولگرایان است و در این زمینه هنوز در حال کار کردن است و به همین جهت به عنوان مجموعه نه نام من و نه نام هیچ فرد دیگری بیرون نخواهد آمد، بلکه در بین لیست های متعددی که از مجموع اصولگریان بیرون می آید، ممکن است نام من هم در برخی از آنها باشد.

از همه ظرفیت های قانون اساسی استفاده نشده است

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که نگاهتان به آینده و وضعیت مجلس چیست؟ گفت: ما دارای اسناد بالادستی بسیار خوبی هستیم که بالاترین آن قانون اساسی است. قانون اساسی ظرفیت های بسیار خوبی دارد که باید آنها را فعال کرد. بخش های زیادی از این ظرفیت ها فعال شده است اما از همه ظرفیت ها استفاده نشده است. همچنین از بقیه اسناد، دستورالعمل های کلان کشور و راهبردهای کلان مقام معظم رهبری استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه مصوبات خوبی در مجلس کنونی و دوره های قبل وجودداشته است، گفت: اما بسیاری از این مصوبات نیازمند این است که راهکار عملی پیدا کنند. به نظر من در تعیین اولویت ها و شیوه های به اجرا رساندن آنها، نیازمند به دقت نظر و بررسی هایی هستیم. ما موضوعات فوری مثل مقوله معیشت، مسکن، شغل، توجه به جوانان و موضوع زنان داریم که باید حتما به آنها رسیدگی شود اما به دلیل فوریت های بعد از انقلاب فرصت های رسیدگی به امور زیربنایی محدود شد.

مهدوی کنی در ادامه افزود: مجلس به عنوان نهادی که ریل گذار اصلی کشور است، باید بودجه زمانی و امکانات خود را به گونه ای توزیع و برنامه ریزی کند که فرصتی برای کارهای زیربنایی و اساسی مانند آموزش و پرورش، آموزش عالی، مقوله فرهنگ و فرهنگ عمومی ایجاد شود و بواسطه این فرصت ها باید از این روزمرگی بیرون آییم. بخشی از این مسئله به مردم بازمی گردد که نمایندگانی را انتخاب کنند که به قول امام راحل عصاره فضائل ملت باشند و سطح مجلس را به گونه ای بالا ببرند که مدنظر مقام معظم رهبری و امام راحل، در راس امور باشند و نشان دهند که رکن مردم در نظام جمهوری اسلامی به عنوان ستون، پایه و ارکان مهم این نظام است و کسی نمی تواند آن را نادیده بگیرد. به همین جهت، به نظر من کارآمدی مجلس بعد می تواند سطح مجلس را ان شاالله در سطحی که باید قرار بگیرد و ایجاد امیدواری و نشاط در مردم کند، ارتقاء دهد.

کلید حل مسائل خانواده، زنان و جوانان حل مسئله شغل و معیشت است

مهدوی کنی در پاسخ به این سوال که تمرکز شما در چه حوزه ای خواهد بود، گفت: به دلیل پیشنه کاری و مطالعاتی خود علاقه دارم در رشته فرهنگ و ارتباطات متمرکز باشم، اما یک نقص مشترکی همه نمایندگان دارند که هم باید به وظیفه مشترک خود در قبال همه مردم و هم به وظیفه خود در همه حوزه ها عمل کنند. به نظر من در این میان مسئله شغل و معیشت کلید حل مسائل خانواده، زنان و جوانان است و زحمات زیادی در مجلس ها و دولت ها انجام شده است اما واقعیت این است که این زحمات باید ملموس باشد. ما می توانیم با احیای امید، حرکتی فراتر از امکانات خود انجام دهیم و همه انرژی، اعتماد و سرمایه های مردم را به صحنه آوریم که تحقق این امر ممکن است.

وی در ادامه افزود: لازمه تحقق چنین امری این است که به جای تدوین قوانینی که ممکن است بهترین قوانینی باشند که همه نخبگان و دانشگاهیان را به        تحسین وا می دارد، ما به کارآمدترین قوانین فکر کنیم. چیزهایی که می تواند ایجاد همگرایی، وحدت و انسجام بین دستگاه و مردم کند. ما یک سیستم داریم و نمی شود گفت اگر اجزای این نظام بهترین انتخاب خود را انجام دهند، لزوما در یک کار تیمی بهترین سیستم را هم داشته باشیم. لذا کارآمدی و ایجاد مجموعه مصوباتی که بهترین نتایج و ملموس ترین نتایج را در بر داشته باشد، وظیفه مجلس آینده است.

راهکار اساسی در لحظات بحرانی برای نظام و مردم توسط مجلس خبرگان رهبری

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارید در آینده همچون پدرتان در مجلس خبرگان رهبری نیز حضور داشته باشید؟ گفت: در حال حاضر برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده ام اما درخصوص مجلس خبرگان رهبری باید بگویم که مجلس خبرگان رهبری مهمترین رکن تضمین اسلامیت و جمهوریت در نظام است. این مجلس بالاترین مقام این نظام را براساس رای به واسطه مردم انتخاب می کند و هم تخصص در حوزه دینی و هم نمایندگی مردم را تجسم می بخشد و استمرار می دهد. لذا باید در این زمینه هم مشارکت بالا باشد که توان بیان و ابراز نظر در این مجموعه قوت ببخشد و هم اطمینانی بدهد که در زمانی که ان شاالله به این زودی ها به آن نیاز نداشته باشیم، بتواند یک راهکار اساسی در لحظات بحرانی برای نظام و مردم پیدا کند.

منبع خبر: رکنـا