به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال تهران در حالی در هفته هفدهم لیگ برتر مقابل ملوان متوقف شد که باید برای حفظ جایگاه و صدر نشینی خود تا پایان اسفندماه تمام بازی‌ها را با موفقیت و پیروزی پشت سر بگذارد. اسفندماه یکی از حساس‌ترین ماه‌های سال ۱۴۰۲ برای آبی پوشان پایتخت به شمار می‌رود […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال تهران در حالی در هفته هفدهم لیگ برتر مقابل ملوان متوقف شد که باید برای حفظ جایگاه و صدر نشینی خود تا پایان اسفندماه تمام بازی‌ها را با موفقیت و پیروزی پشت سر بگذارد.

اسفندماه یکی از حساس‌ترین ماه‌های سال ۱۴۰۲ برای آبی پوشان پایتخت به شمار می‌رود چرا که نتایج رقم خورده در این ماه مسیر آینده این تیم را تا حدودی مشخص کند. هرچند شاگردان نکونام نیم فصل دوم را با یک پیروزی و مساوی آغاز کردند اما در ادامه راه سختی را برای حفظ صدر نشینی دارند.

استقلال تهران چهار دیدار در لیگ برتر مقابل تیم‌های فوتبال سپاهان، استقلال خوزستان، پرسپولیس و هوادار خواهد داشت و در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی نیز مقابل مس رفسنجان قرار خواهند گرفت. مس رفسنجانی که با آمدن محرم نوید کیا و اضافه شدن بازیکنان خارجی جان دوباره‌ای گرفته است و می‌تواند خطرناک باشد.

میانگین هر بازی استقلال در این ماه حدود چهار روز یک بار است و این موضوع کار «یوسو سسما» بدنساز آبی‌ها را سخت می‌کند، چرا که باید بازیکنان را با ریکاوری خوب در بالاترین سطح خود نگه دارد. کادر فنی استقلال هم باید با استفاده از تاکتیک‌ها مرور شده در تعطیلات لیگ مقابل رقبای خود حاضر شود، چون زمانی برای تمرینات تاکتیکی نخواهند داشت.

در حال حاضر استقلال با ۳۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم پرسپولیس با ۳۳ امتیاز در جایگاه دوم ایستاده است. سپاهان هم با دو بازی کمتر نسبت به استقلال و پرسپولیس با ۳۱ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد، استقلال در صورت شکست مقابل سپاهان تمام معادلات صدر نشینی‌اش برهم خواهد خورد.

برنامه بازی‌های پرسپولیس در اسفند ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

* استقلال – سپاهان؛ هشتم اسفند ماه / ‏‬ ساعت ۱۷:۱۵ ورزشگاه آزادی
* مس رفسنجان – استقلال؛ ۱۴ اسفند ماه (جام حذفی) / ‏‬ ساعت ۱۷ ورزشگاه شهدای مس
* استقلال خوزستان – استقلال؛ ۱۸ اسفند ماه / ‏‬ ساعت ۱۹:۴۵ ورزشگاه غدیر اهواز
* استقلال – پرسپولیس؛ ۲۳ اسفند ماه / ‏‬ ساعت ۲۰ ورزشگاه آزادی
* هوادار – استقلال؛ ۲۷ اسفند ماه / ‏‬ ساعت ۲۱ ورزشگاه دستگردی تهران

منبع: مـهر