به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، علی برجیسیان، کارشناس منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و مدرس دانشگاه است. وی همچنین دارای مدرک دکتری مدیریت آموزش عالی است.  برجیسیان، به عنوان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی، دغدغه مند آموزش و فرهنگ و معیشت فرهنگیان در کشور است و از اهم اولویت هایی […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، علی برجیسیان، کارشناس منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و مدرس دانشگاه است. وی همچنین دارای مدرک دکتری مدیریت آموزش عالی است. 

برجیسیان، به عنوان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی، دغدغه مند آموزش و فرهنگ و معیشت فرهنگیان در کشور است و از اهم اولویت هایی که در مجلس آنها را پیگیری خواهد کرد با زیرنویس سخن می گوید.

او در ابتدا با اشاره به اینکه این روزها هویت « معلم »، از بین رفته و شرایط به گونه ای است که یک فرد فرهنگی خجالت می کشد از اینکه اعلام کند که چه شغلی دارد، گفت: معلم زمانی که معیشتش تامین نشود، انگیزه ای برای ادامه فعالیت نخواهدداشت. موضوع معیشت کاملا ریشه ای است و برای امروز و دیروز نیست. در موضوع حقوق و ارزشی که به معلم می بایست داده شود بها داده نشده است.

برجیسیان با اشاره به اینکه معلم ها نه کارمند هستند و نه کارگر، افزود: چه بسا اگر بود، از برخی مزایا بهره مند می شد. این اتفاقات است که انگیزه معلمان را از بین برده است. همین شرایط در آموزش عالی و بین اساتید دانشگاه نیز دیده می شود. همچنین دانش آموزان و دانشجویان نیز در شرایط بی انگیزگی به سر می برند. 

وی تاکید کرد: محتوای آموزشی، یکی از دلایل بی انگیزگی دانش آموزان و دانشجویان است. آنها معتقدند که از این محتوا جلوتر هستند و بیشتر از آموزش، به مهارت آموزی نیاز دارند. لذا آنها برای خروج از این شرایط، بیرون از محیط مدرسه و دانشگاه به کسب مهارت می پردازند. ما باید بپذیریم این محتوا برای نسل جدید به ویژه نسل زد مناسب نیست. در این راستا می بایست به مباحث مهارتی و کارآفرینی بپردازیم.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: دولت ها روی ریلی که نظام چیده است حرکت می کند و وزرا نیز می بایست روی همان ریل حرکت کنند. همیشه می گویند ۹۰ درصد از بودجه آموزش و پرورش برای حقوق هزینه می شود و تصور می کنند این یک وزارتخانه مصرف کننده بودجه است. مگر چه اشکالی دارد؟ باید نگاه سرمایه گذاری بر این حوزه وجود داشته باشد. با این وجود بیشتر نگاه مجلس به سمتی می رود که مثل وزارت صمت و نفت و… پول ساز هستند.

علی برجیسیان در ادامه افزود: در اینجا باید مطالبه گری کرد. الان باید معلمان صنف فعال و صدای واحد داشته باشند، می توانند این مطالبه گری را خودشان پیگیری کنند. معلم ها همیشه حجب و حیا دارند و این همیشه باعث شده تا در نهایت هیچ بهایی برای آنها قائل نشوند.

وی تاکید کرد: نظام آموزشی باید تغییر کند و به تبع آن هویت معلم و اساتید و معیشتشان هم حل می شود. اینکه امروز خبر آمده که به برخی از فرهنگیان مسکن داده می شود، خیلی جالب نیست چراکه دغدغه اصلی این قشر مسکن نیست؛ بلکه فرهنگیان می خواهند که عزت و احترام به آنها بازگردد. اگر همه بخواهند، می شود این نوع نگاه به قشر معلمی تغییر کند و می بایست از یک جا شروع کنیم. 

منبع خبر: رکنـا