اگر مشکل پوستی دارید این توصیه‌های خوراکی را جدی بگیرید!
اگر مشکل پوستی دارید این توصیه‌های خوراکی را جدی بگیرید!

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از نیویورک پست، رژیم غذایی نامناسب می‌تواند ساختار پوست شما را تغییر داده و توانایی بدن در حفظ زیبایی و سلامت پوست را پایین بیاورد. در تحقیقات بسیاری این مسئله ثابت شده است که تغذیه مناسب روی سلامت و زیبایی پوست تاثیر غیرمستقیم دارد ولی به گفته محققان آکادمی […]

تاثیر مستقیم و غیرمستقیم این غذاها روی خشکی پوست

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از نیویورک پست، رژیم غذایی نامناسب می‌تواند ساختار پوست شما را تغییر داده و توانایی بدن در حفظ زیبایی و سلامت پوست را پایین بیاورد. در تحقیقات بسیاری این مسئله ثابت شده است که تغذیه مناسب روی سلامت و زیبایی پوست تاثیر غیرمستقیم دارد ولی به گفته محققان آکادمی تغذیه آمریکا این ارتباط در مورد بعضی از غذاها می‌تواند مستقیم باشد.

متخصصان این آکادمی (Academy of Nutrition and Dietetics) می‌گویند مصرف سدیم، شکر و کافئین می‌تواند پوست شما را کم‌آب کند که به جای کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌های عجیب و غریب و سنگین نیاز به آب‌رسانی پوست از درون دارید.

الن اندرسون عضو آکادمی تغذیه آمریکا می‌گوید: ما ممکن است زمان زیادی را با محصولاتی برای آبرسانی به پوست از بیرون صرف کنیم، در حالی که واقعاً باید از داخل شروع کنیم.

کافئین موجود در قهوه، چای یا نوشیدنی های انرژی زا بیش از ۴۰۰ میلی گرم در روز برای پوست ضرر دارد. نوشیدن مقادیر متوسط کافئین ممکن است برای مختل کردن خواب شما کافی باشد، با این حال، می تواند اثرات منفی روی پوست شما داشته باشد.

به گفته دکتر ویتنی بوو، متخصص پوست، فقط یک شب بسته نشدن ضعیف چشم می تواند منجر به کاهش هیدراتاسیون پوست، اختلال در عملکرد سد، تسریع پیری پوست و حلقه های تیره زیر چشم شود.

علاوه بر کافئین مصرف زیادی سدیم موجود در نمک و شکر زیاد نیز برای پوست مضر است. سدیم با بیرون کشیدن آب از سلول‌ها، بدن را کم آب می‌کند. مصرف بیش از حد آن (بیش از ۲۳۰۰ میلی گرم در روز) نه تنها می تواند باعث خشکی پوست شود، بلکه باعث نفخ، پف کردگی، کیسه های زیر چشم و آکنه به دلیل تولید بیش از حد چربی می شود.

البته متخصصان تغذیه می‌گویند غذاهای سرخ شده احتمالاً برای پوست آسیب دیده و خشک مضر هستند و متخصصان سرخ کن های بدون روغن را به عنوان جایگزینی سالم تر توصیه می کنند.

منبع: اطلاعات انلاین