به گزارش زیرنویس، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: نبود یک اهتمام ویژه در امر گردشگری منجر به این شده تا بیش از ۲ میلیون نفر در سال به ترکیه سفر کنند. برنا نوشت: حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران  با بیان اینکه بیشترین حجم […]

- آمار مسافران ترکیه اعلام شد/ در سال بعد از کرونا در شیراز ۵ کیلومتر ترافیک جاده‌ای داشتیم

به گزارش زیرنویس، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: نبود یک اهتمام ویژه در امر گردشگری منجر به این شده تا بیش از ۲ میلیون نفر در سال به ترکیه سفر کنند.

برنا نوشت: حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران  با بیان اینکه بیشترین حجم توریست‌هایی خروجی مربوط به ترکیه است، گفت: بیش از۲.۵ میلیون نفر در سال به ترکیه سفر می‌کنند و ما امیدواریم انقدر جاذبه‌های گردشگری داخل استان‌های خودمان تقویت شوند که مسافران و ایرانی ها، بازدید از کشورمان را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: ما سال بعد از کرونا اتفاق خوبی را شاهد بودیم و گردشگران داخلی ما با یک تغییر رویکرد، گردشگری داخلی را رونق دادند، اما متأسفانه متولیان امر در استان‌ها پذیرنده خوبی نبودند و استقبال مناسبی از مسافران صورت نگرفت.

رئیس مجمع ملی تشکل‌های گردشگری تصریح کرد: استقبال مردم از سفرهای داخلی به حدی بود که در سال بعد از کرونا ما در شیراز ۵ کیلومتر ترافیک جاده‌ای داشتیم، اما موفق نشدیم پذیرش درستی داشته باشیم.

رفیعی ادامه داد: حتی در کاشان یا نطنز آنقدر حجم مسافر زیاد شد که از طریق رسانه ملی اعلام کردند ظرفیت پر شده و مردم مقاصد جایگزین را انتخاب کنند، اما با این حال به دلیل عدم مدیریت درست این حجم از مسافر حفظ نشد و ما در سال قبل به یک باره شاهد ریزش شدیدی در مسافران داخلی بودیم.

وی تأکید کرد: متأسفانه استاندارها و سفرای ما اهتمام ویژه‌ای در امر گردشگری ندارند، در حالی که می‌توان با یک اقدام درست گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، تفریحی و طبیعی داخل کشور ترغیب کرد.

منبع: خبـرآنلاین