قیمت خودرو، امروز، سه‌شنبه، ۸ اسفند ۱۴۰۲، در بیشتر محصولات مورد بررسی صعودی گزارش می‌شود. ازجمله نکات جالب توجه در بازار خودروی امروز می‌توان به رشد قابل توجه قیمت پژو پارس پس توقف تولید آن اشاره کرد. پژو پارس که شاید بتوان آن را محبوب‌ترین سدان ایران خودرو در سال‌های اخیر معرفی کرد، پس از […]

قیمت خودرو، امروز، سه‌شنبه، ۸ اسفند ۱۴۰۲، در بیشتر محصولات مورد بررسی صعودی گزارش می‌شود.

ازجمله نکات جالب توجه در بازار خودروی امروز می‌توان به رشد قابل توجه قیمت پژو پارس پس توقف تولید آن اشاره کرد. پژو پارس که شاید بتوان آن را محبوب‌ترین سدان ایران خودرو در سال‌های اخیر معرفی کرد، پس از ۲۳ سال از خط تولید آبی‌پوشان جاده مخصوص کنار رفت تا اکنون بازار دلالان آن حسابی سکه شود.

در این بین سایر محصولات نیز روز آرامی نداشتند و از سدان محبوب ایران خودرو عقب نماندند. چنانکه در بین ۲۰ خودروی مورد بررسی ۱۲ مدل نسبت به روز گذشته گران‌تر معامله می‌شوند و هشت محصول نیز تغییری نسبت به روز گذشته ندارند. بر این اساس قیمت هیچ خودرویی در روز جاری نزولی گزارش نمی‌شود.

البته به نظر می‌رسد تحرکات شکل‌گرفته در بازار ارز نیز در شکل‌گیری روند امروز بازار خودرو بی‌تاثیر نیست. چنانکه قیمت دلار در بازار آزاد از روز گذشته در آستانه ورود به کانال جدید قرار گرفته و احتمالاً بر اساس پیش‌بینی کارشناسان تا فردا کانال‌شکنی کند. طبیعی است که بلافاصله نوسانات ارزی روی قیمت خودرو هم تخلیه شود.

قیمت خودرو در بازار داخلی امروز، هشتم اسفند ۱۴۰۲ روند تقریباً یکسانی را تجربه می‌کند. چنانکه از بین ۱۰ محصول مورد بررسی، قیمت شش خودرو صعودی و نرخ چهار مدل نیز باثبات است.

همان‌طور که اشاره شد پژو پارس پرچم افزایش قیمت را در دست گرفته و مدل ال ایکس TU5 آن با رشد حدود سه درصدی نسبت به روز گذشته معامله می‌شود. همچنین پژو پارس موتور جدید XU7P پس از تکانه ۲.۷ درصدی به نرخ ۶۳۰ میلیون تومان رسید.

تارا با دو گیربکس دنده‌ای و اتومات نیز از محصول توقف تولیدخورده ایران خودرو عقب نمانده‌اند و بعد از یک رشد امروز به‌ترتیب به بهای ۸۶۵ میلیون و یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان معامله می‌شوند.

این خودرو پس از توقف تولید رکورددار گرانی شد

تجارت نیوز نوشت:پژو ۲۰۷i پانوراما دنده‌ای که در بازار آزاد از لحاظ قیمتی رقیب پژو پارس شناخته می‌شود نیز از توقف تولید پارس بی‌نصیب نمانده و این محصول نیز حدوداً ۱.۵ درصد گران‌تر از دیروز به میز چانه‌زنی‌ها می‌رسد.

بر خلاف تیبا صندوق‌دار و هاچ‌بک، سدان‌های سایپا، که امروز هیچ تغییری نداشته‌اند، پراید ۱۵۱، وانت تولیدی نارنجی‌پوشان جاده مخصوص با رشد نصف و نیمه نسبت به دیروز خرید و فروش می‌شود.

پژو ۲۷ اتومات و پژو ۲۰۶ تیپ ۳ تنها محصولات ایران خودرو هستند که در روز جاری تغییری نداشته‌اند و روز باثباتی را پشت سر می‌گذارند.

قیمت خودرو در بازار محصولات مونتاژی چینی نیز دقیقاً روند مشابه بازار داخلی‌ها را طی می‌کند. چنانکه در این بازار هم شش خودرو روند صعودی داشته‌اند و چهار محصول در مقابل تغییرات خود عدد صفر را مشاهده می‌کنند.

با این حال روند حرکتی قیمت‌ها در این بازار آرام‌تر از طرف داخلی‌هاست. آریزو ۶ پرو که رکورددار گرانی‌ها در بازار مونتاژی‌هاست با ۱.۶ درصد رشد قیمت نسبت به دیروز معامله می‌شود.

این خودرو پس از توقف تولید رکورددار گرانی شد

پس از آن دیگنیتی پرستیژ قرار دارد که با چراغ قرمز وزارت صمت برای افزایش نرخ آن در کارخانه، حالا در بازار آزاد ۱.۵ درصد رشد کرده تا بیش از هر زمانی بار دیگر به نرخ ۲.۵ میلیارد تومان نزدیک شود.

تیگو ۷ پرو نیز امروز روند صعودی را در پیش گرفته و با این روند بعید نیست که قیمت این محصول نیز تا عید نوروز به دو میلیارد تومان نزدیک شود.

فیدلیتی که همانند دیگنیتی مجوز افزایش قیمت کارخانه‌ای را بدون مجوز شورای رقابت و از وزارت صمت دریافت کرده بود در بازار آزاد همچنان روند صعودی را پیش می‌رود تا هر روز رکورد جدیدی را بر جای بگذارد.

سایر محصولات تغییری نسبت به دیروز ندارند. نکته حائز اهمیت این است که هیچ یک از محصولات افتی نداشته‌اند و با توجه به روند قیمت دلار بعید است که فعالان بازار شاهد قرمزپوش‌شدن محصولات مونتاژی شوند.

۲۲۰

منبع: خبـرآنلاین