به گزارش زیرنویس ازقزوین، با حضور سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، آیین افتتاح قرارگاه نوروزی بسیج سازندگی برگزار شد. سرهنگ مهدی صادقپور مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در حاشیه برگزاری این مراسم بیان کرد: بسیج سازندگی در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری گام برمی دارد و […]

به گزارش زیرنویس ازقزوین، با حضور سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، آیین افتتاح قرارگاه نوروزی بسیج سازندگی برگزار شد.

سرهنگ مهدی صادقپور مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در حاشیه برگزاری این مراسم بیان کرد: بسیج سازندگی در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری گام برمی دارد و امروز بسیج سازندگی اولویت‌های اصلی کشور را برای خود به یک ماموریت و رسالت مهم تبدیل کرده است. 

وی گفت: بسیج سازندگی در طی این سال‌ها نشان داده می‌تواند در تحقق فرامین مقام معظم رهبری و ایجاد فضاهای جهاد و محرومیت زدایی موفق عمل کند. همچنین بسیج سازندگی در اعتماد سازی و پای کارآوردن مردم در طول این سال‌ها بسیار موفق عمل کرده که نمونه‌های آن در طول بحران‌های گذشته همچون زلزله، سیل و کرونا به وضوح دیده می‌شود.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: پنج هزار جهادگر در قالب ۷۰۰ گروه جهادی و در ۱۲ عرصه در طرح قرارگاه نوروزی در دو بازده زمانی از دهم تا ۲۹ اسفندماه سال‌جاری و از یکم تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ فعالیت های عمرانی، فرهنگی و بهداشتی را در مناطق محروم استان قزوین ارائه خواهند داد.

 سرهنگ صادقپور ضمن اشاره به شعار «همه باهم، جهاد  – خدمت و تواصی» بعنوان محوریت فعالیت های امسال قرارگاه نوروزی بسیج سازندگی عنوان کرد: این قرارگاه نوروزی با هدف تامین بخشی و گسترش گفتمان جهادی در سطح جامعه و همچنین تحقق منویات مقام معظم رهبری در قالب پیام ۹ بند خطاب به گروه های جهادی کار خود را آغاز کرده و تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین افزود: این گروه ها در حوزه هایی از جمله پزشکی، دندانپزشکی، فرهنگی، حقوقی، آموزشی، عمرانی و دامپزشکی فعالیت خواهند کرد.

صادقپور اضافه کرد: اولویت فعالیت ها براساس مشکلات مردم هر منطقه است که بیشتر در زمینه های پزشکی، دامپزشکی، حوزه اشتغال، حوزه اقتصاد مقاومتی، عرصه‌های محرومیت‌زدایی اعم از ساخت، مرمت و تکمیل منزل نیازمندان، مرمت و تکمیل مسجد، رنگ آمیزی و بهسازی مدارس، آبرسانی و پل سازی خدمت ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه اردو‌های جهادی از بارزترین بستر‌های امیدآفرینی در جامعه محسوب می‌شوند و زمینه مشارکت مردم در ‌پیشرفت را فراهم می‌کنند، ادامه داد: امیدآفرینی مهمترین ثمره اردو‌های جهادی به شمار می‌رود و جوانان در گروه‌های جهادی تلاش می‌کنند با تمام توان و خالصانه بهترین خدمات را ارائه دهند.

سرهنگ صادقپور در پایان گفت: بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان تبصره ۱۶ پس از ثبت در سامانه با محوریت محلات تسهیلات ارائه شده و امروز از استان های موفق در زمینه ایجاد اشتغال و ارایه تسهیلات هستیم و توانستیم تعهد اشتغال ۱۵۰۰ نفر را تحقق بخشیم.

منبع:روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج)

لیلابیگدلی/قزوین

منبع خبر: رکنـا