اروپا با تهدید روسیه «فرانسه» را جا گذاشت!
اروپا با تهدید روسیه «فرانسه» را جا گذاشت!

اطلاعات نوشت: یک روز پس از اظهارات «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه درباره احتمال اعزام نیروهای نظامی کشورهای اروپایی به اوکراین، «کنستانتین کوساچف» معاون شورای فدراسیون روسیه هشدار داد که کرملین چنین اقدامی را برنمی‌تابد.  وی اعلام کرد استقرار بالقوه نیروهای ناتو در اوکراین منجر به یک سناریوی فاجعه‌آمیز خواهد شد و می‌تواند به عنوان اعلان […]

- اروپا با تهدید روسیه «فرانسه» را جا گذاشت!

اطلاعات نوشت: یک روز پس از اظهارات «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه درباره احتمال اعزام نیروهای نظامی کشورهای اروپایی به اوکراین، «کنستانتین کوساچف» معاون شورای فدراسیون روسیه هشدار داد که کرملین چنین اقدامی را برنمی‌تابد. 

وی اعلام کرد استقرار بالقوه نیروهای ناتو در اوکراین منجر به یک سناریوی فاجعه‌آمیز خواهد شد و می‌تواند به عنوان اعلان جنگ علیه مسکو تلقی شود.

کوساچف گفت: این مسیری است که فراتر از آن دیگر تنها دخالت ناتو در جنگ تلقی نمی‌شود، بلکه عملا ایجاد خصومت‌های مستقیم یا اعلان جنگ علیه روسیه خوانده می‌شود.

او همچنین به بیانیه «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اشاره کرد که گفته بود چنین اقدامی مواجهه مستقیم بین ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده و روسیه را نه تنها ممکن بلکه غیرقابل اجتناب می‌سازد.

گفتنی است انگلیس، آلمان، سوئد و ایتالیا در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهوری فرانسه گفتند قصد اعزام نیرو به اوکراین را ندارند. در این میان، واکنش صدر اعظم آلمان شدیدتر بود و گفت اوکراین به سلاح و پدافند هوایی نیاز دارد و هیچ نیروی زمینی از اروپا به این کشور اعزام نخواهد شد. 

منبع: اطلاعات انلاین