زیرنویس، گروه استان‌ها- حسن عابدینی: با نزدیک شدن به ساعات پایانی تبلیغات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در قزوین فضای انتخاباتی در شهر قزوین شور بیشتری به خود گرفته و ستادهای انتخاباتی در تلاش هستند تا کاندیدای خود را معرفی کنند. این در حالی است که به زعم و اعتراف خیلی از کارشناسان انتخابات این […]

زیرنویس، گروه استان‌ها- حسن عابدینی: با نزدیک شدن به ساعات پایانی تبلیغات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در قزوین فضای انتخاباتی در شهر قزوین شور بیشتری به خود گرفته و ستادهای انتخاباتی در تلاش هستند تا کاندیدای خود را معرفی کنند.

این در حالی است که به زعم و اعتراف خیلی از کارشناسان انتخابات این دور مجلس شورای اسلامی یکی از پر چهره ترین انتخابات در حوزه مجلس در استان قزوین بوده و این امر علاوه بر اینکه رقابت را جذاب‌تر و تنگاتنگ کرده انتخاب را نیز سخت کرده است.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد رقابت اصلی در استان قزوین در بین فاطمه محمدبیگی، داوود محمدی، لطف الله سیاهکلی، سالار آبنوش، فاطمه خمسه، سالار قاسمی و علی فرخزاد است. هفت چهره شناخته شده‌ای که اسامی و چهره آنها در سالهای اخیر برای مردم قزوین ناشناخته نیست.

شمارش معکوس انتخاب در قزوین / مردم چه کسانی را انتخاب می‌کنند؟

فاطمه محمدبیگی با پشتوانه بیش از ۱۰۸ هزار رأی

فاطمه محمدبیگی کاندیدایی که هم اکنون نیز نماینده نخست مردم حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک است. محمدبیگی با بیش از ۱۰۸ هزار رأی راهی مجلس شد و حال به پشتوانه همین سبد رأی شانس بالایی را برای انتخاب مجدد و حضور در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارد.

این در حالی است که محمدبیگی در بیش از ۹ لیست انتخاباتی سر لیست بوده و از این حیث نیز به نظر می‌رسد نام او با اقبال بیشتری برای گروه‌های سیاسی و بالطبع هواداران این گروه‌ها روبرو است.

محمدبیگی در گفت‌وگو با مهر رقابت سالم و صادقانه را شرط افزایش مشارکت دانسته و می‌گوید: بدون شک مردم با دیدن صداقت و سلامت با میل و رغبت بیشتری در میدان بزرگ انتخابات مشارکت خواهند داشت.

شمارش معکوس انتخاب در قزوین / مردم چه کسانی را انتخاب می‌کنند؟

سیاهکلی امیدوار به تکرار پیروزی

لطف الله سیاهکلی نیز همچون محمدبیگی به دنبال کسب دوباره رأی اعتماد از مردم برای دومین دوره متوالی است. او که در دور قبل با بیش از ۸۰ هزار رأی راهی بهارستان شده حال امیدوار است با پشنوانه همین آرا برای بار دوم راهی مجلس شود.

این نماینده فعلی مردم قزوین، البرز و آبیک هم اکنون گزینه شانا در قزوین است و حضور در این لیست و تجربه ۴ ساله در خدمت رسانی به مردم او را به آینده و کسب رأی مجدد امیدوار خواهد کرد.

داوود محمدی تلاش برای جبران ناکامی

شمارش معکوس انتخاب در قزوین / مردم چه کسانی را انتخاب می‌کنند؟

داوود محمدی که سابقه دو دوره حضور در مجلس شورای اسلامی و حتی ریاست بر کمیسیون اصل ۹۰ را در کارنامه دارد، در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نتوانست رأی لازم را کسب کند و با قرار گرفتن در جایگاه سوم از حضور در بهارستان بازماند.

محمدی این دور با کاندیداتوری مجدد در تلاش است تا نظر مردم را جلب کرده و در این رقابت تنگاتنگ و حساس برای سومین بار راهی مجلس شود.

سالار آبنوش، چهره‌ای شناخته شده برای قزوین

سالار آبنوش یکی از چهره‌های شناخته در استان قزوین است. او که نزدیک به ۶ سال سابقه فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) را دارد حال در تلاش است تا در عرصه‌ای متفاوت در کنار مردم قزوین باشد.

آبنوش در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز قصد حضور در انتخابات از قزوین را داشت اما در آن برهه و قبل از شروع رسمی رقابت‌ها، از حضور انصراف داده و حتی ثبت نام نکرد.

شمارش معکوس انتخاب در قزوین / مردم چه کسانی را انتخاب می‌کنند؟

وی در سال ۱۴۰۰ نیز از حوزه بهار و کبوترآهنگ برای نیم دوره کاندیدا شد که با کسب ۲۲ هزار رأی در جایگاه دوم ایستاد و از راهیابی به مجلس بازماند.

آبنوش که جانشینی قرارگاه خاتم الانبیا را نیز در کارنامه دارد، در روزهای اخیر فعالیت‌های خود را گسترده‌تر از پیش کرده و به نظر می‌رسد او نیز در میان سایر کاندیداهای مطرح با اقبال خوبی روبرو شده است.

شمارش معکوس انتخاب در قزوین / مردم چه کسانی را انتخاب می‌کنند؟

فاطمه خمسه به دنبال امتداد تغییر

فاطمه خمسه مدیرکل اسبق جهاد کشاورزی در قزوین است. او که اولین مدیرکل بانوی جهاد کشاورزی در وزارتخانه خود بوده حال امیدوار است تا این روند را ادامه دهد.

وی در روزهای اخیر با مناظره‌هایی پر هیجان در صداوسیما بیش از گذشته شناخته شده و حال باید دید او می‌تواند رأی بدنه جامعه را کسب کند یا خیر؟

شمارش معکوس انتخاب در قزوین / مردم چه کسانی را انتخاب می‌کنند؟

سالار قاسمی و یک رقابت پرهیجان

سالار قاسمی نیز از چهره‌های اصلاحطلبی است که مردم قزوین با نام او بیگانه نیستند. او که روزگاری مدیرکل آموزش و پرورش قزوین بوده و سپس مدیرکل استان البرز شد در بین مردم قزوین یک چهره شناخته شده است.

زمانی نام سالار آشناتر می‌شود که او دارای اصالتی الموتی است و از این حیث برای کسب رأی مردم منطقه بزرگ الموت رقابتی پرهیجان و تنگاتنگ با لطف الله سیاهکلی خواهد داشت.

سالار هم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا بود اما نتوانسته بود رأی مردم را کسب کند.

شمارش معکوس انتخاب در قزوین / مردم چه کسانی را انتخاب می‌کنند؟

علی فرخزاد با چهره‌ای متفاوت

علی فرخزاد نیز از چهره‌های شناخته شده قزوین است و مردم قزوین در یک دهه اخیر نام او را زیاد شنیده‌اند. فرخزاد روزگاری مسئولیت نظام مهندسی قزوین را داشت و سپس مردم قزوین او را در شورای شهر و در نهایت در جایگاه معاون عمرانی استاندار دولت روحانی شناختند.

هرچند خیلی‌ها تصور می‌کردند فرخزاد با اتش تهیه بیشتری در این انتخابات حضور پیدا کند اما او در روزهای اخیر آرامتر از حد تصور پیش رفته و بیشتر تلاش می‌کند تا در آرامش رقابت را پیش ببرد.

صدیقه ربیعی نیز یکی دیگر از چهره‌های شاخص اصلاح طلب استان بود که خیلی‌ها او را رقیبی جدی برای دیگر کاندیداها می‌دانستند اما او امروز چهارشنبه با انتشار متنی در فضای مجازی خود از ادامه رقابت انصراف داد.

به گزارش مهر مهلت تبلیغات ساعت ۸ صبح فردا پنجشنبه به پایان خواهد رسید و سپس نوبت مردم قزوین است تا انتخاب خود را نه تنها از این ۸ گزینه مطرح بلکه از ۱۵۰ گزینه تأیید شده توسط شورای نگهبان انتخاب کنند.

شور و حال این روز و شبهای قزوین نشان از یک حضور با شکوه در ۱۱ اسفند و یک رقابت سخت و پیچیده می‌دهد و حال باید دید مردم چه کسی را لایق وکالت خود در خانه ملت می‌دانند.

منبع: مـهر