به گزارش زیرنویس، سرهنگ احسان مؤمنی گفت:   بزرگراه امام علی (ع) دارای شیب زیادی است و در ۱۱ ماه امسال۱۳ درصد تصادفات در این محور رخ داده و بزرگراهی است که بیشترین تصادفات منجر به فوت ناشی از سرعت بالا را دارد. بزرگراه آزادگان با ۹ درصد در جایگاه دوم قرار دارد همچنین بزرگراه […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ احسان مؤمنی گفت:   بزرگراه امام علی (ع) دارای شیب زیادی است و در ۱۱ ماه امسال۱۳ درصد تصادفات در این محور رخ داده و بزرگراهی است که بیشترین تصادفات منجر به فوت ناشی از سرعت بالا را دارد. بزرگراه آزادگان با ۹ درصد در جایگاه دوم قرار دارد همچنین بزرگراه شهید لشکری یا همان جاده مخصوص کرج با ۷ درصد در جایگاه سوم قرار دارد.

وی سخت‌ترین شرایط رانندگی را در آب‌وهوای برفی و بارانی دانست و به شهروندان توصیه کرد اگر در زمان بارندگی کار ضروری ندارند از خانه خارج نشوند و قبل از شروع حرکت وسیله نقلیه خود را چک کرده و از درست کار کردن

برف ‌پاک‌کن‌ها، آج لاستیک‌ها، وسیله گرمایشی و چراغ‌ها اطمینان حاصل کنند.

مؤمنی با بیان اینکه افراد باید از گرفتن ترمز ناگهانی جداً خودداری کنند، گفت: از آنجایی که معابر لغزنده هستند یک ترمز ناگهانی می‌تواند باعث خروج از مسیر و واژگونی خودرو شود.

روزانه ۴۰۰ کروکی در تهران ترسیم می‌شود

مؤمنی درباره کروکی الکترونیکی گفت: از سیزدهم آبان‌ماه امسال پلیس با استفاده از برنامه‌ای که روی تبلت‌های افسران وجود دارد، کروکی‌ها را به صورت الکترونیکی رسم می‌کند. این روش باعث می‌شود خیلی زودتر روند تصادفات طی شود. با این روش نیاز نیست افسر همه اطلاعات را ثبت و ضبط کند و فرد می‌تواند تنها با وارد کردن کدملی راننده در سیستم تبلت تمام اطلاعات راننده و وسیله نقلیه را مشاهده کند. همچنین یک پیامک برای راننده غیرمقصر ارسال می‌شود که راننده می‌تواند با همان پیامک به اداره بیمه مورد نظر مراجعه کرده و خسارت خود را با کدی که در پیامک ذکر شده دریافت کند. این سامانه برخط است و با بیمه‌ها نیز ارتباط مستقیم دارد.

مؤمنی گفت: یکی دیگر از مزایای روش الکترونیکی این است که افراد شیاد نمی‌توانند با دستکاری کروکی‌ها کلاهبرداری کرده و تصادفات صوری ایجاد کنند. همچنین تمام سوابق افراد بررسی می‌شود تا مشکلات دیگری ایجاد نشود. در حال حاضر برای دریافت خسارت تا سقف ۳۰ میلیون تومان اصلاً نیازی به کروکی نیست.

 از زمانی که کار با این تبلت‌ها شروع شده است همکاران بنده روزانه ۴۰۰ کروکی ترسیم و تنظیم کرده‌اند که قبل از آن آمار ترسیم کروکی کاغذی روزانه ۲۰۰ برگ بود.

منبع خبر: رکنـا