به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال در هفته هجدهم لیگ بیست و سوم به مصاف سپاهان رفت و موفق شد با نتیجه یک بر صفر نماینده اصفهان را از پیش رو بردارد و جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کند. اما آمار بازی دو تیم استقلال و سپاهان نشان می‌دهد که آبی‌های پایتخت […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال در هفته هجدهم لیگ بیست و سوم به مصاف سپاهان رفت و موفق شد با نتیجه یک بر صفر نماینده اصفهان را از پیش رو بردارد و جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کند.

اما آمار بازی دو تیم استقلال و سپاهان نشان می‌دهد که آبی‌های پایتخت به عنوان تیم صدرنشین اصلاً آمار خوبی را نداشتند و از تنها شوت به چارچوبی که داشته به گل رسیده است. شاگردان نکونام مقابل زردپوشان اصفهانی ۷ شوت داشتند که تنها شوت روزبه چشمی در چارچوب بود و به گل تبدیل شد تا پیروزی از آن آبی پوشان شود.

۷ شوت برای تیمی که ۷ مهاجم در سطح بالا دارد آمار خوبی نیست، چرا که وظیفه مهاجم صرفاً پرس کردن مدافعان حریفان نیست و باید خلاق باشد و بتواند خود را در موقعیت گل قرار دهد. آبی‌ها در حال حاضر ۲ بازیکن خارجی هم در خط حمله خود دارند اما تاکتیک کادر فنی به گونه‌ای نیست که مهاجمان برای گلزنی تلاش کنند.

استقلال مقابل سپاهان بازی هجومی را ارایه داد اما امید به گل این تیم در جریان بازی ۰/۱۴ بوده است یعنی مهاجمان آبی‌ها تنها در زمین دویده‌اند و کار پرس را انجام داده‌اند. نکونام شاید به دنبال پیروزی در بازی‌ها باشد تا قهرمان شود اما آمار تیم قهرمان هم باید قهرمان گونه باشد. آبی‌های پایتخت در حال حاضر با ۳۹ امتیاز در صدر جدول قرار دارند اما حتی یک بازیکن با ۵ گل زده هم ندارند.

گوستاوو بلانکو در ۱۲ بازی که برای آبی‌ها بازی کرده است یک گل به نام خود ثبت کرده است که نسبت به مهاجمان خارجی پیشین استقلال آمار بسیار ضعیفی است.

در دیگر آمارها هم عملکرد آبی‌ها چنگی به دل نمی‌زند و آنها در طول ۹۰ دقیقه تنها یک کرنر را داشتند که این آمار هم عملکرد ضعیف خط حمله تأیید می‌کند. ولی در مقابل سپاهانی‌ها ۵ کرنر را داشتند و روی کرنرها بازیکنان استقلال را تحت فشار قرار دادند.

سید حسین حسینی در این دیدار تنها بازیکنی بود که توانست با ۲ سیو دیدنی مانع گلزنی بازیکنان سپاهان شود و باعث پا برجا ماندن پیروزی تیمش در جریان بازی باشد.

منبع: مـهر