پل پوگبا که پیش از این به خاطر مثبت شدن تست دوپینگی که پس از بازی مقابل اودینزه در هفته نخست سری A ایتالیا داده بود، به طور موقت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم شده بود، امروز (پنجشنبه) به طور رسمی حکم محرومیت ۴ ساله‌اش صادر شد. در اواسط آذر ماه بود که […]

- رسمی| پوگبا ۴ سال محروم شد

پل پوگبا که پیش از این به خاطر مثبت شدن تست دوپینگی که پس از بازی مقابل اودینزه در هفته نخست سری A ایتالیا داده بود، به طور موقت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم شده بود، امروز (پنجشنبه) به طور رسمی حکم محرومیت ۴ ساله‌اش صادر شد. در اواسط آذر ماه بود که دادستانی مبارزه با دوپینگ ایتالیا پس از پایان مراحل محاکمه پل پوگبای ۳۰ ساله، درخواست ۴ سال محرومیت از فعالیت‌های مرتبط با فوتبال برای این هافبک فرانسوی را داده بود.

پوگبا که فصل گذشته را به دلیل مصدومیت به طور کامل از دست داده بود، امیدوار بود که در دومین فصل از دومین دوره حضورش در یوونتوس بتواند دوران بازیگری‌اش را از سر بگیرد اما باز هم این اتفاق رخ نداد، چرا که او درست پس از اولین بازی‌اش برای بانوی پیر در فصل جدید سری A مقابل اودینزه، تست دوپینگش مثبت شد.

پل پوگبا طبق اعتراف خودش متهم به استفاده از یک ماده تقویتی افزاینده هورمون تستوسترون بدون مشورت با کادر پزشکی باشگاه یوونتوس است. پیش از این گفته شده بود که اگر پوگبای ۳۰ ساله اعتراف و ثابت کند که غیرعامدانه دوپینگ کرده است، مدت محرومیت او به بین ۱۸ تا ۲۴ ماه کاهش پیدا خواهد کرد.

طبق قوانین و مفاد مندرج در قرارداد تیم‌ها با بازیکنان، باشگاه یوونتوس در صورت مثبت شدن نمونه دوم پوگبا این اجازه را دارد که به صورت یک طرفه قرارداد او را فسخ کند که این امر می‌تواند پس‌اندازی ۳۰ میلیون یورویی برای باشگاه به همراه داشته باشد. در همین حال طبق اساسنامه سازمان لیگ فوتبال ایتالیا، باشگاه‌ها در صورت متهم شدن بازیکنان‌شان به دوپینگ می‌توانند از پرداخت حقوق به آنها نیز خودداری کنند.

پس از مثبت شدن نمونه اول تست دوپینگ پل پوگبا، باشگاه یوونتوس جلوی پرداخت حقوق به این بازیکن فرانسوی را گرفته بود. حقوقی که پوگبا از یوونتوس می‌گیرد، هشت میلیون یورو در سال است و با تأیید مثبت بودن تست دوپینگ او، طبق قوانین یووه تا پایان قرارداد بازیکنش تنها ملزم به پرداخت دو هزار یورو در ماه به او خواهد بود.

این هافبک فرانسوی تابستان ۲۰۲۲ از منچستریونایتد جدا شد و به یوونتوس بازگشت، اما به خاطر مصدومیت جدی که در همان ابتدا به آن دچار شد، تاکنون تنها ۲۱۳ دقیقه برای بیانکونری بازی کرده است. پوگبا تا سال ۲۰۲۶ با یوونتوس قرارداد دارد.

بیشتر بخوانید: از ۱۰میلیون یورو در سال تا ۲هزار یورو در ماه! / سقوط آزاد به سبک پل پوگبا

منبع: خبـر ورزشی