علی اکبر عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همه شرایط اجرایی برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان فراهم شده و انتخابات فردا جمعه ۱۱ اسفند ماه از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود. وی با بیان اینکه رأی گیری فردا از ساعت ۸ […]

علی اکبر عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همه شرایط اجرایی برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان فراهم شده و انتخابات فردا جمعه ۱۱ اسفند ماه از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه رأی گیری فردا از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود، افزود: ۳۶۳ نفر برای دواطلبی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که ۲۴۴ نفر تأیید صلاحیت شدند، تعدادی انصراف داده‌اند و در حال حاضر ۱۷۲ نامزد با یکدیگر رقابت می‌پردازند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد ادامه داد: ۱۸۵ شعبه سیار، ۶۸۲ شعبه ثابت در استان با بیش از ۱۴ هزار ناظر در انتخابات شامل مجری انتخابات، نیروی خدماتی، بازرسان در سطوح‌ مختلف برای رأی گیری در چهار حوزه انتخابیه در ۱۲ شهرستان همکاری دارند.

تعداد نامزدهای هر حوزه انتخابیه

رییس ستاد انتخابات استان یزد ضمن دعوت از مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ماه اعلام کرد: در چهار مؤلفه مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت به نحوی برنامه ریزی و عمل شده که انتخاباتی سالم، باشکوه و با حضور حداکثری مردم در انتخابات فردا شاهد باشیم.

وی با اشاره به رقابت نامزدهای انتخابات در استان اظهار کرد: در حوزه اردکان ۲۲ داوطلب، تفت و میبد ۳۸ داوطلب، مروست، بافق ابرکوه و مهریز ۳۶ داوطلب و یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن ۷۶ داوطلب در انتخابات ۱۱ اسفند باهم رقابت می‌کنند.

عزیزی تصریح کرد: استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

منبع: مـهر