بایدن برای ترامپ پیام فرستاد
بایدن برای ترامپ پیام فرستاد

میزان نوشت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق هر دو از مرز جنوبی آمریکا با مکزیک بازدید کردند تا از روایت مهاجرت پیش از رقابت ریاست‌جمهوری خود در اواخر سال جاری استفاده کنند. سفر هر دو نامزد احتمالی به دنبال آن چیزی است که مقامات مرزی آن را رکورد ورود مهاجران از مرز […]

- بایدن برای ترامپ پیام فرستاد

میزان نوشت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق هر دو از مرز جنوبی آمریکا با مکزیک بازدید کردند تا از روایت مهاجرت پیش از رقابت ریاست‌جمهوری خود در اواخر سال جاری استفاده کنند.

سفر هر دو نامزد احتمالی به دنبال آن چیزی است که مقامات مرزی آن را رکورد ورود مهاجران از مرز آمریکا و مکزیک می‌خوانند.

ترامپ از گذرگاه ایگل بازدید کرد و در یک سخنرانی دولت بایدن را به ناتوانی در محافظت از مرز متهم کرد.

جو بایدن در پایان سخنرانی خود در منطقه مرزی براونزویل خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ نیز در این ایالت بوده و از مرز جنوبی در گذرگاه ایگل بازدید کرده است. 

او گفت: این چیزی است که من به ترامپ می‌گویم؛ به جای اینکه با این موضوع بازی سیاسی کنید، به من بپیوندید؛ لایحه مرزی دو حزبی باید تصویب شود. 

هشدار اف‌بی‌آی درباره تهدیدات پیش روی انتخابات آمریکا

کریستوفر ری، مدیر اف‌بی‌آی می‌گوید انتظار می‌رود که انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر با تهدیدات سریع و پیچیده‌تری مواجه شود. به گفته او هوش مصنوعی و سایر پیشرفت‌های فناوری مداخله در این فرآیند را آسان‌تر از قبل کرده است.

ری در یک کنفرانس مربوط به امنیت ملی همچنین گفت: آمریکا در گذشته با تهدید‌های بدخیم نفوذ خارجی مقابله کرده است. اما آمریکا در فرآیند انتخابات با دشمنان بیشتری روبرو خواهد شد که با سرعت بیشتری حرکت می‌کنند و به فناوری جدید تجهیز شده‌اند.

ری با برشمردن پیشرفت‌هایی که در زمینه هوش مصنوعی ایجاد شده اضافه کرد: این تحولات باعث شده تا امکان نفوذ دشمنان خارجی بیشتر از قبل شود. او همچنین اضافه کرد که این روند‌ها باعث شده تا نگرانی‌های دولت در مورد عملیات نفوذی که گاهی به سختی قابل تشخیص است و هدف آن هم شکل دادن به افکار عمومی است تشدید شود.

دیوان عالی درباره مصونیت سیاسی ترامپ تصمیم‌می‌گیرد

دیوان عالی آمریکا اعلام کرد که درباره مصونیت قضایی دونالد ترامپ در پرونده تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات در سال ۲۰۲۰، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

این تصمیم دیوان عالی آمریکا درخواست دونالد ترامپ را برای بررسی این موضوع می‌پذیرد و باعث می‌شود برگزاری دادگاه یکی از مهم‌ترین پرونده‌های کیفری مربوط به رئیس‌جمهور سابق به تاخیر بیفتد. 

این پرونده از سوی جک اسمیت، بازرس ویژه دادگستری آمریکا پیگیری می‌شود و ترامپ متهم است که در جریان تحولات روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و حمله گروهی از طرفدارانش به ساختمان کنگره آمریکا نقش داشته است.

اسمیت در این پرونده که قرار بود دادگاه آن ۴ مارس (۱۴ اسفند) برگزار شود، ترامپ را متهم کرده که با اقدامات خود طرفدارانش را تشویق و تحریک کرده که دست به شورش بزنند و نتیجه انتخابات را تغییر دهند.

با این حال ترامپ پیش‌تر خواستار این شده بود که به او مصونیت قضایی داده شود، زیرا او در آن زمان رئیس‌جمهور آمریکا بوده و فعالیت‌هایش در چارچوب انجام وظایف قانونی بوده است. 

همچنین وکلای ترامپ استدلال می‌کنند که لغو مصونیت قضایی او به فعالیت‌های انتخاباتی او لطمه وارد می‌کند.

منبع: اطلاعات انلاین