زنان فرانسوی حق سقط‌جنین را گرفتند!
زنان فرانسوی حق سقط‌جنین را گرفتند!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، مجلس سنای فرانسه روز چهارشنبه لایحه‌ای را با هدف گنجاندن حق سقط جنین زنان در قانون اساسی تصویب کرد تا بدین ترتیب شناخته شدن پایان دادن داوطلبانه به بارداری به عنوان حق بنیادین زنان یک گام دیگر پیش برود. رای‌گیری بر سر این لایحه جدید روز چهارشنبه انجام شد و اکثریت نمایندگان […]

- زنان فرانسوی حق سقط‌جنین را گرفتند!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، مجلس سنای فرانسه روز چهارشنبه لایحه‌ای را با هدف گنجاندن حق سقط جنین زنان در قانون اساسی تصویب کرد تا بدین ترتیب شناخته شدن پایان دادن داوطلبانه به بارداری به عنوان حق بنیادین زنان یک گام دیگر پیش برود. رای‌گیری بر سر این لایحه جدید روز چهارشنبه انجام شد و اکثریت نمایندگان مجلس سنای فرانسه موافقت خود را با آن اعلام کردند.

این لایحه پیش‌تر در ماه ژانویه با اکثریت قاطع آرا توسط نمایندگان مجلس ملی (پارلمان) فرانسه به تصویب رسیده بود.

برای آن که این لایحه به قانون تبدیل و زمینه اجرای آن فراهم شود، هفته آینده نشستی مشترک از سوی اعضای پارلمان شامل مجلس ملی و سنا با هدف حصول توافق نهایی در مورد متن نهایی که باید در قانون اساسی فرانسه گنجانده شود، تشکیل خواهد شد.

به گزارش فرانس‌پرس، به نظر می‌آید که لایحه یاد شده در نشست مشترک پارلمان نیز از رای اکثریت سه پنجمی برخوردار شود.

سنای فرانسه پیش‌تر در فوریه سال گذشته نیز اصلاحیه پیش‌نویس قدیمی این لایحه را با با ۱۶۶ رای موافق در مقابل ۱۵۲ رای مخالف به تصویب رسانده بود.

دولت فرانسه متعهد به تضمین حق زنان برای سقط جنین است؛ امانوئل ماکرون در همین راستا از این لایحه حمایت کرده و آن را «گامی مهم در جهت پیشرفت و تحکیم حقوق زنان» خوانده است.

ماکرون پس از رای‌گیری سنا اعلام کرد که دولت تحت ریاست او متعهد به «تضمین غیرقابل برگشت حق زنان در سقط جنین از طریق گنجاندن آن در قانون اساسی» است. او با انتشار مطلبی در توئیتر یادآور شد که رای‌گیری نهایی در خصوص این لایحه روز دوشنبه در جلسه مشترک مجلس ملی و سنا انجام خواهد شد.

 

منبع: اطلاعات انلاین