به گزارش خبرنگار مهر، لیگ صد و شصت و ششم سازمان وان با عنوان ONE 166: Qatar در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری «لوسیل آرنا» دوحه پیگیری شد. گفته می‌شود این بزرگترین رویداد تاریخ این سازمان در MMA بود. در این دوره از این رقابت‌ها که با ده مبارزه حساس برگزار شد، امیر علی اکبری ترکیبی […]

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ صد و شصت و ششم سازمان وان با عنوان ONE 166: Qatar در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری «لوسیل آرنا» دوحه پیگیری شد. گفته می‌شود این بزرگترین رویداد تاریخ این سازمان در MMA بود.

علی اکبری دریک قدمی پادشاهی سنگین وزن/«بولار»حرفی برای گفتن نداشت

در این دوره از این رقابت‌ها که با ده مبارزه حساس برگزار شد، امیر علی اکبری ترکیبی کار ایرانی دسته سنگین وزن موفق شد با برتری کامل «آرجان بولار» قهرمان سابق این وزن و کشتی گیر المپیکی را شکست دهد و در یک قدمی مبارزه برای کسب عنوان قهرمانی قرار بگیرد.

علی اکبری با برتری خود در بوکس تمام راه‌ها را به روی «بولار» بست، طوری که این مبارز هندی، کانادایی مجبور به عقب نشینی، دریافت دو کارت زرد و در نهایت کارت قرمز از «هرب دین» داور با تجربه این مبارزه شد.

پس از این برد، علی اکبری قطعاً شخص نخست برای رودررویی با «آناتولی مالاخین» قهرمان بدون شکست و بلامانع سازمان وان خواهد بود. اما با توجه به وزن کم کردن زیاد «مالاخین» برای کسب عنوان قهرمانی میان‌وزن، امکان اینکه این مبارزه به زمان طولانی‌تری موکول شود وجود دارد و در این بین مبارزه دیگری به علی اکبری داده شود. تصمیم نهایی برای مبارزه بعدی علی اکبری مستقیماً بر عهده «چاتری سیتیوتونگ» رئیس و بنیانگذار سازمان وان است.

در مبارزات اصلی این کارت «’آناتولی مالاخین» توانست تاریخ سازی کند و نخستین قهرمان MMA در سه کلاس وزنی (سنگین‌وزن، نیمه‌سنگین‌وزن و میان‌وزن) در جهان شود.

مبارزه برای یکسان سازی دو عنوان قهرمانی دسته پُروزن MMA بین «تانگ‌کای» قهرمان و «تان لی» قهرمان موقت این وزن با برتری «تانگ‌کای» چینی خاتمه یافت. عنوان قهرمانی کاه‌وزن نیز با خطای (زمین زدن با سر و گردن) «جارد بروکس» جابجا و به «جوشوآ پاسیو» فیلیپینی بازگردانده شد.

در دیگر رقابت‌های این کارت، «کیتو یاماکیتا»، «شینجی سوزوکی»، «علی سالدوئف»، «سلبر سوزا»، «ولادمیر کوزمین» و «مهدی زاتوت» در برابر حریفان خود پیروز شدند.

منبع: مـهر